Eerste verslag vanuit de USA - Reisverslag uit Atlantic City, Verenigde Staten van Roy Maarse - WaarBenJij.nu Eerste verslag vanuit de USA - Reisverslag uit Atlantic City, Verenigde Staten van Roy Maarse - WaarBenJij.nu

Eerste verslag vanuit de USA

Blijf op de hoogte en volg Roy

19 Augustus 2013 | Verenigde Staten, Atlantic City

Na een goed verlopen reis, met een tussenstop in het altijd mooie Reykjavik, hebben we de eerste 4 dagen van onze reis doorgebracht in een klein hotelletje in New York. Op deze kamer moesten we met z’n tweeën slapen in een bed waar we, zowel in de lengte als breedte, nauwelijks inpasten! Gelukkig waren we elke dag redelijk gesloopt waardoor het slapen erg goed ging. In New York zijn heel veel plekken die bezocht moesten worden natuurlijk. De plekken die wij bezocht hebben zijn: Times Square, het Vrijheidsbeeld, Chinatown (Maarse waande zich weer even in Shanghai), het Empire State Building, Yankees Stadium, Ground Zero Memorial, Wallstreet en Central Park. Bij ons bezoek aan het Yankees Stadium hadden we het geluk dat er een wedstrijd bleek te zijn die wij uiteraard hebben bekeken vanuit het stadion, erg leuk om een keer mee te maken! Jullie kunnen je wel voorstellen dat deze 4 dagen dan ook erg vermoeiend waren en we ook elke dag aardig vroeg naar bed zijn gegaan (toch wel 2 biertjes op!). New York was leuk om een keer mee te maken maar we vonden het allebei niet heel erg om er weer te vertrekken en door te gaan naar onze volgende bestemming.

Op maandag was het tijd om onze auto, voor een maand, op het halen bij JFK Airport. Aangezien de auto die wij geboekt hadden niet aanwezig was kregen we gelijk een upgrade naar een grotere auto. Dit was een Chevrolet Malibu V6 330PK scheurmonster die tot nu toe uitstekend bevalt (op het moment van schrijven rijden we er zelfs in). Maarse heeft zich vrijwillig opgegeven als chauffeur en daarom heb ik het voordeel om de hele reis te mogen chillen in een eigenlijk veel te grote auto, voor 2 personen dan.

Eerste doel na New York waren de Niagara Falls. Hiervoor moesten we de nodige kilometers rijden totdat we ’s avonds rond 10 uur aankwamen bij Motel6. Dit goedkope motel beviel uitstekend en daarom slapen we bijna elke dag in motels van deze keten (goedkoop, schoon en lekkere bedden). De watervallen bij de Niagara Falls waren nog groter dan we ons hadden voorgesteld. Met de boot zijn we zo dicht mogelijk bij de watervallen geweest waardoor we zeiknat waren! Beide vonden we uiteindelijk dat de vele kilometers rijden naar het noorden van de USA zeker de moeite waard was en we hadden het niet willen missen.

Na de Niagara Falls stond ons weer een lang rit te wachten naar het zuiden, Philadelphia om precies te zijn. Omdat deze afstand te groot was om in een keer te rijden maakten we een nachtelijke tussenstop in Cortland. In Philadelphia verbleven we weer in een Motel6 waar nogal wat rare personen aanwezig waren. Gelijk na het inchecken werd we al gevraagd om het eten voor een vrouw te betalen omdat ze diabetisch zou zijn en geen geld had (leek ons een smoes). Ook toen er werd gevraagd of we de door ons bestelde taxi wilden delen maakten we een nogal gekke rit mee. Ten eerste was de chauffeur een vriend van het meisje bij de receptie en dus niet officieel taxi en het meisje dat met ons mee reed bleek een drugsverslaafde prostituee te zijn die de heroïne spuiten gewoon los in haar tas had liggen. Toen ze uiteindelijk voorstelde om met z’n allen ergens op te dag te gaan chillen waren wij redelijk verbaasd en praatten er dan ook snel over heen! In Philadelphia zelf hebben we een dag rondgeslenterd en zijn zelfs nog de bekende “Rocky Steps” op gesprint voor onze conditie. ’s Avonds hebben we een wedstrijd bekeken van de plaatselijke Eagles in de grootste sportsbar die we ooit hadden gezien naast het stadion. Hier werd in de rust zelfs een echte Amerikaanse eetwedstrijd gehouden waar wij niet aan mee konden doen aangezien we niet zo veel kunnen eten als al die nogal forse (kan ook gewoon dik zeggen) Amerikanen hier.

Om eens even rustig bij de te komen van deze eerste vermoeiende week zijn we nu een paar dagen in Atlantic City. Dit is de plek waar onder andere Jersey Shore is opgenomen en er zijn overal stranden. De afgelopen 2 dagen zijn we dan ook lekker naar het strand geweest en zijn daar al lekker verkleurd. Ook hier in Atlantic City lopen de raarste mensen. Zo werden we op het strand aangesproken door een vrouw die onze net gekochte bal heel erg mooi vond. Die bal was maar $10 dollar terwijl zij beweerde dat hij minstens $100 was… Ze overtuigde ons ervan dat we omringd werden door heksen en dat ze de jongste dochter was van fucking Elvis Presley! Ook heeft ze Maarse nog geprobeerd te leren dansen en ik blijk gewoon de jongste zoon te zijn van de profeet Mohammed, waarschijnlijk omdat ik me al een tijdje niet geschoren heb. Verder vond ze dat mijn kledingkeuze verkeerd was en Maarse zag er tiptop uit volgens haar (volgens mij werd hij gewoon versierd door die freaky bitch).

Vandaag zijn we naar het Raceway Park in Englishtown geweest. Hier werden dragraces gehouden met motoren maar het leek meer op een ontmoetingsplek van de lokale Hells Angels. Ik denk dat wij de enige personen waren niet met een leren jasje en cowboylaarzen rondliepen. De races waren niet zo indrukwekkend als dat we gedacht hadden, net als de bikini contest in de pauze (hoewel de oude Hells Angels aardig wild werden hiervan). Toch werden er tijdens de wedstrijden snelheden van 320 km/h gehaald.

Dit was ons verslag van de eerste periode in de United States of America. Zoals jullie zien hebben we al veel dingen gedaan en gezien in verschillende steden. Morgen vertrekken we naar Washington om Obama een bezoek te brengen! Ons volgende verslag zien jullie waarschijnlijk wel weer een keer verschijnen ;)

Gr. Roy & Roy

PS Als het waar is dat elke Amerikaan een familielid of vriend of vriendin in Nederland heeft zou onze populatie verdubbeld zijn.

• 19 Augustus 2013 - 07:28

Esther:

Geweldig stuk om te lezen

• 19 Augustus 2013 - 17:01

Lucas:

Briljante verhalen! Heb me kapot gelachen! Keep us posted!

Geniet ervan!

Gr. Befbaard (Jij nu trouwens ook Babel)

• 19 Augustus 2013 - 18:48

Peter:

Gaat goed daar met die freaky lui. Doe Obama de groeten (graag foto Obama met Aurora-sjaal).

• 19 Augustus 2013 - 20:04

Els Pennewaard:

Mooi verhaal mannen!
    Vergeet niet om bij een Amish restaurant te eten (Pennsylvania Dutchies), super lekker en apart!

• 04 September 2013 - 20:25

Ben The Men:

Gaaf , lekker geschreven hoop dat jullie nog veel meer leipe dingen meemaken!! Enjoy!!