Eerste dag school en nu begint het zware leven. - Reisverslag uit Sjanghai, China van Roy Maarse - WaarBenJij.nu Eerste dag school en nu begint het zware leven. - Reisverslag uit Sjanghai, China van Roy Maarse - WaarBenJij.nu

Eerste dag school en nu begint het zware leven.

Door: roymaarse

Blijf op de hoogte en volg Roy

05 September 2011 | China, Sjanghai

Beste lezers, volgers leuk dat jullie er weer zijn.

Ik zal beginnen op vrijdag 2 september een dag wat heel rustig geweest zou moeten zijn werd bruut verstoord door zieke spellen en een introductie van school. Eerst zal ik beginnen met school nadat ik mijzelf heb ingeschreven en boeken heb gehaald en me klas heb gezien was ik nu toch echt officieel een student in China en niet langer meer een vakantieganger. Nou heb ik al het gevoel alsof ik hier al heel lang bent maar dat valt best wel tegen want ben er pas net iets meer dan een week. Ik voel mijzelf namelijk zo thuis op mijn mini kamertje met Edwin die graag van een biertje houdt en ik hem dan ook in toon probeer te houden. vrijdag avond zou dan ook eigenlijk een nacht worden waarbij ik aan het shanghaise tempo zou gaan wennen. Maar helaas dat ging niet door het werd een avond voor BEERPONG in windows scoreboard. BEERPONG een spel dat ik alleen maar ken van leuke Amerikaanse zuipfilms enzovoort. Grotendeels is in dat soort films altijd iedereen naar de klote en moeten ze flink atten. Maar ik met al mijn gevoel voor de tafeltennis tafel, bier en het tafeltennisballetje had ik het gevoel dat ik ging winnen en maar weinig hoefde te drinken. Dit was dus FOUT!!! En is het namelijk best moeilijk om raak te gooien als steeds het balletje op de rand beland. Dus dit hield in dat ik mijn eerste potje beerpong samen met Tom de REUS en Merel de handballer ons eerste potje had verloren dus ook al wat atjes achter de kiezen had. Maar toen kwam de rest van de groep en sloot ik me aan bij het SUPER TEAM. Nick de Denker en Ed de Zuiper dit bleek een goude combo te zijn en hebben dan ook een Braziliaan en Amerikaan helemaal naar de klote gespeeld. Ze kregen niet eens meer alle atjes op waren dan ook helemaal van de kaart. HIER INGEMAAKT DOOR DE DUTCH BOYS haha. Daarna nog even geskyped met mijn familie Daphne vrienden en natuurlijk Peter Beemer want die was 40 jaar bij zijn baas en wou hem feliciteren.

Zaterdag 3 september.

Een dag om een beetje uit te rusten en heb toen ook weinig gedaan moest de volgende dag bij een opening van school zijn en moest dus vroeg op en heb dan ook weinig gedaan.

Deze dag zijn tom en ik naar Bastiaans gegaan dat is ongeveer 40 min met de metro maar dat hadden wij over voor de enige echte Nederlandse bakker in Shanghai. Aangekomen bij het metro station zien wij tot onze verbazing geen hoge gebouwen meer wat heel zeldzaam is we waren nu dus in de dure wijken van shanghai alleen maar vila’s en dikke wagens zoals Ferrari enzovoort. we hebben onze ogen uitgekeken dus. Aangekomen bij Bastiaans is het 1 grote straat met allemaal heerlijke restaurrantjes en barretjes en helemaal vol met blanke rijke lui wat erg leuk was om te zien. ik heb maar even een heerlijk broodje kroket genomen wat zeer goed smaakte. Daarna ook nog even voetbal gekeken met een paar halve liters heerlijk dus. En een gruwelijk biertje vedette gedronken.


Zondag 4 september.

We zijn naar de opening van school geweest hier zie je het communisme in terug wij moesten allemaal in rijtjes staan en draaien en lopen op commando enzo. Maar constant zat ik te denken en te wachten op die enorme en super gave draak. Je kent het wel zo een rood monster waar normaal al die chinezen onder lopen enzovoort. Ik zat daar maar op te wachten en hopen dat hij zou komen maar niks was minder waar, het moest bij dromen blijven. Daarna kregen we rondleiding in het school museum en zijn we wat gaan eten.

We zijn na de opening s’middags naar een strand festival geweest. Nou een festival het was gewoon heerlijk muziek met bier op het strand zonder water of eigenlijk wel water een klein badje. Maar het is wel raar om op het strandbedje te relaxen terwijl overal om je heen gigantische gebouwen zijn en dan lig je daar in je zwembroekje. Heel apart maar super lache en relax.

Maandag 5 september.

Mijn eerste schooldag. Erg zwaar heb namelijk slecht geslapen moet wennen aan mijn bed haha.
Toch was het erg leuk heb eindelijk meer woordjes gesproken dan alleen ni hao en dat soort makkelijke dingen. Het is mij nu ook duidelijker hoe het zit met de toonhoogtes enzovoort. Het zal wel zwaar worden want het is vrij pittig maar acht wat lukt mij nou niet haha. En heb eindelijk heerlijk internet op mijn kamer dus nu ben ik vaker online en kan ik lekker filmpjes kijken enzovoort.
Vandaag ook maar de kussensloop van Daphne om mijn kussen gedaan in de hoop om beter te gaan slapen.



Foto’s volgen

  • 05 September 2011 - 08:51

    Marielle:

    Hee Roy! leuke verhalen zijn het om te lezen! Ik hoop dat de school een beetje gaat bevallen en de lessen. Heel veel plezier en succes op school. Xx

  • 05 September 2011 - 09:09

    Clint:

    Klinkt goed maars!
    Haha beerpong echt zoals in de film dus?! Al she-males gespot?

    Wij hebben de eerste wedstrijd zonder roy "de zaag" maarse helaas verloren. 2-1.

    Veel plezier en succes daar nog jochie.

  • 05 September 2011 - 09:44

    Je Lieve Mama:

    zal blij zijn dat je "gewone"leven nu begint het beirzuipen moet maar eens klaar zijn aan die arbeid.
    doen wij ook, dus geen feesten meer maar studeren:)

  • 05 September 2011 - 10:46

    Daphne:

    Zeker weten dat je nu beter gaat slapen! :)

  • 05 September 2011 - 11:39

    Denise:

    Heey Maars,

    Zo te lezen vermaak je je prima daaro. Succes in het gewone leven, en als je op een gegeven moment op bent komt het slapen vanzelf goed:P
    Heel veel plezier nog!!!!

    X

  • 05 September 2011 - 14:27

    Roy Maarse:

    allemaal bedankt voor jullie reacties. maar verloren clint hoe krijgen jullie dat voor elkaar?

  • 05 September 2011 - 16:16

    Peter En Ryan:

    Hallo Roy,

    we zitten hier nu aan een biertje aan de boulevard op Mallorca. Het is hier lekker warm, we blijven tot vrijdag. Je moet nu weer aan het echte werk (studeren) beginnen, anders gaat het niet goed komen!!???
    Groetjes,

  • 05 September 2011 - 16:26

    Gilles:

    ja maars die gasten waren slecht he 2de overigens 7-1 gewonnen makkie uiteraard. we zijn met de jongens zaterdag naar kleurrijk wijk geweest heb je niet veel gemist moet ik zeggen alhoewel bob marley lekker pingelde. laat ze maar lullen met dat gewone leven beginnen vrijdag is et gewoon weer weekend! ;)

  • 05 September 2011 - 18:09

    Cleta:

    wat zal jij slapen met die kussensloop erom heen.
    zo te lezen kan jij overal wel leven,zo makkelijk je thuis te voelen met al dat vocht en vrijheid,veel studie plezier haha gr

  • 09 September 2011 - 18:22

    Peter En Ryan:

    Gefeliciteerd !!!!!!
    Wij vertrekken over een uur, dan gaan we weer naar ArbeidsHofen.
    Wat hoor ik? Komen we eerder naar huis? Flachau?

  • 12 September 2011 - 14:38

    Navin:

    Cool man! Geniet van deze gave ervaring!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: China, Sjanghai

Roy

Reizen

Actief sinds 22 Aug. 2011
Verslag gelezen: 357
Totaal aantal bezoekers 26370

Voorgaande reizen:

08 Augustus 2013 - 06 November 2013

Rondreis in oost en west Amerika

26 Augustus 2011 - 17 Januari 2012

Studeren in Shanghai

Landen bezocht: