A happy holiday - Reisverslag uit Sjanghai, China van Roy Maarse - WaarBenJij.nu A happy holiday - Reisverslag uit Sjanghai, China van Roy Maarse - WaarBenJij.nu

A happy holiday

Door: roymaarse

Blijf op de hoogte en volg Roy

11 Oktober 2011 | China, Sjanghai

Deze blog zal gaann over mijn relaxte en chille vakantie op het paradijs eiland van China Hainan
We zijn vertrokken en hadden vrij veel haast maar dat bleek achter af helemaal niet nodig te zijn we hadden namelijk vertraging van ongeveer 4 uur.
Aangekomen in Haikou reden te treinen niet meer wat echt klote was want wat kan je nou nog vinden of doen om 2 uur in de nacht. We bleven dus maar op het vliegveld en moesten maar zien te overleven tot de eerste trein en die vertrok pas om 7 uur. Na een lange maar mooie rit waarbij ik maar amper mijn ogen kon openhouden waren we aangekomen in Sanya. (Ik kon mijn ogen niet openhouden vanwege geen slaapplek op het vliegveld en geen drank om me op een vloer in slaap te laten vallen.)
Hier pakte wij een hele goedkope maar gekke taxi met leuke inhaal manoeuvres die ik zeker in Nederland kan gaan gebruiken.

Maar aangekomen bij het hostel bleek het echt super weer te zijn en zijn we er meteen van gaan genieten door met snorkel het water in te gaan en daarna lekker te drogen in een heerlijk zonnetje met een super goedkoop tsingtaotje van ongeveer een halve liter. De zon was die avond aardig te voel en was dan ook flink verbrand. In de avond was iedereen kapot en dan ook na een aantal grote flessen bier lag ik dan ook op mijn bed.( de plank) het was een bed zonder matras dus niet te doen .

Zondag moesten we vroeg op want we gingen naar een tropisch paradijsje. Het was daar erg mooi en we hebben dan ook maar meteen het eiland verkend en kwamen op een gegeven moment bij een stukje waar heel veel rotsen waren maar ook aardige golven. Ik had natuurlijk zonder dat ik nadacht meteen een sprong gemaakt in de zee en Edwin volgde daarna. Eenmaal in het water beland zaten we is na te denken hoe we er in godsnaam uit moesten komen. Dit werd nog een hele opgave aangezien ik geen zin had in een kapotte kop of gebroken poten vanwege de grote golven die op de rotsen sloegen moesten we dus maar een goed moment kiezen om er via een paar rotsen uit te klimmen. Dit was gelukt maar ging gepaard met de nodige bloedplekken en schaafwonden. Na dit avontuur hebben met zijn allen gebbq onder een tent met een schaal het eten werd gebracht en je moest zelf bakken . Ik heb zelfs een visje recht uit de zee geprobeerd deze smaakte dan ook bizar lekker. En heb er dan ook vol van genoten. Nadat ik mijn buikje vol had zitten ben ik even lekker gaan liggen en een beetje bruin geworden.

Thuis Aangekomen Stond er nog een BBQ te wachten en hebben we hier nogmaals van genoten tot een uur of tien. Toen werd het tempo tsingtao verhoogd en zijn we rond een uur of half 2 richting ons bedje gelopen helemaal gesloopt uitgeteld en wel. Eindelijk rust na al het zware school in China .

Maandag een nieuwe dag aangebroken en het weer was redelijk. We kwamen laat ons bed uit en hebben dan ook maar meteen zo een heerlijke sandwich genomen. Uiteindelijk hadden we besloten om naar het luihito park te gaan dit park is vlak bij met een schitterend uitzicht over Sanya en de baai waarin wij zitten. Alles werd opeens een stuk duidelijker waar wij zaten en waar wij telkens op uitkeken en waar we steeds heengingen. Hierna zijn we wat gaan eten en drinken in de dolphin sports bar dit is een bar waar je heerlijk westers kunt eten en voetbal kijken maar ook poolen en tafelvoetballen.
Na redelijk wat biertjes was het dan ook maar tijd om naar huis te gaan want we kregen een sms van de eigenaresse van het hostel dat de storm nou wel heel erg werd en dus tijd werd om veilig binnen in het hostel te zitten.

Dinsdag de dag van typhoon nalgae we waren opgestaan en merkte meteen dat de storm nog aanwezig het waaide en regende ontzettend hard. Het was een dag dat binnen blijven een goede optie was we hebben dan ook heel veel Harry potters zitten kijken want als je een kut dag hebt moet je ook maar kut films kijken haha. In de avond werd het weer iets beter en zijn Merel ik Edwin en Nick bij een plaatselijk tentje wezen eten. Nick en ik gingen even bestellen maar we hadden uiteindelijk zoveel aangewezen dat we voor 2 personen wel 5 boorden kregen. We zaten nu dus helemaal vol en konden niet meer. We hadden nog een rondje gelopen over de plaatselijke markt daar werden de kippen en ganzen al bijna voor ons geslacht alleen al als we ernaar keken. Hierna zijn we door gelopen en kwamen we uit bij een drank winkeltje waar wij een fles bacardi kochten om dit vervolgens te mengen met een kokosnoot en de rest in een meloen te stoppen. Nu is het een kwestie van wachten en kijken wanneer onze meloen klaar is. Na nog een paar biertjes was het Alweer tijd om naar bed te gaan want we moesten er morgen alweer om 6 uur of half 7 uit om naar de bus te gaan en een tripje naar het regenwoud te maken.

Woensdag vandaag was de dag dat we het regenwoud van hainan gingen verkennen en trotseren. Aangekomen bij het regenwoud werd het lache maar vooral ook onder de indruk zijn van het hele regenwoud het is namelijk ontzettend mooi en indrukwekkend. We hebben dan ook hele mooie watervallen en bomen gezien het is moeilijk te beschrijven je moet het gezien hebben net als die keer dat ik wilde dieren zag in een safari park dat is namelijk met foto's niet te beschrijven. De zon begon ook nog is te schijnen dus het werd alleen maar beter. Aangekomen bij het hostel wouden we even een bootje huren dit hadden we dan ook gedaan en Edwin dacht even te gaan zwemmen maar werd al snel gestraft hij werd namelijk gestoken door een kwal op zijn arm. Dit zorgde voor een paar hilarische grappen en een leuk pis momentje over zijn eigen arm want dit zou helpen haha. Het was een kleine kwal maar steken kon hij zeker ed zijn hele arm zat onder en het brande zeer erg ik heb maar even toegekeken hoe het pissen en pijnlijden hem verging met een lekker tsingtaotje in mijn hand.

Donderdag een super relaxte maar heerlijke dag. Dit was de dag dat we met zijn alleen naar een Strandje vlak bij gingen het was daar heerlijk het weer was goed te doen en heb daar lekker een tukje op het strand gedaan en daarna zijn we op een terrasje gaan zitten voor een spelletje een biertje en avond eten heel relax dus en dit hoort op zo een vakantie gewoon een beetje relaxen en kijken wanneer je wat doet. Kijk als ik alle dagen nou zo kort hield hoefde ik ook niet zoveel te typen haha.

Vrijdag is vergelijk bare dag met donderdag een dag dat ik heerlijk aan het strand heb gelegen het is dan wel een ander strand genaamd yalong bay. Maar ook de activiteiten zijn lichtelijk verandert ik ben namelijk gaan zeevissen met Edwin en merel en hebben dan ook meteen een megavangst van zo ongeveer 35 kleine prachtige koraal vissen die heerlijk smaken gevangen. We hebben deze gevangen zonder hengel alleen een touwtje en haakje aan een plactis flesje. Hoe primitief en toch effectief. Aangekomen op het strand hebben we alle vissen weggegeven en werden er meteen 5 op de bbq gelegd deze hebben we dan ook nog maar even geprobeerd en heerlijk dat ze waren dat was echt niet normaal. Daarna kregen we nog een spektakel te zien een 20 tal oude mannetjes liepen een Gigantisch net naar binnen ja dit klinkt raar maar wat ik ermee bedoel is dat ze het net uit zee het strand op liepen of trokken. Dit net zat dan ook redelijk vol met wat grote vissen erg leuk om te zien. Het was dan ook een grote attractie voor alle Chinezen op het strand met hun cameratjes. Er werd mega veel voorgedrongen geduwd en geschreeuwd want die Chinezen willen overal het eerste en het snelst mee zijn en zoveel mogelijk foto’s hebben.
Zaterdag we zijn met zijn 5en naar de hot springs geweest dit was heerlijk je had er heel veel verschillende warm water baden waar je heerlijk ik kon relaxen en rusten. Maar ook 1 groot warm bad met bar in het midden en heb daar dan ook een nieuw biertje geprobeerd het eerste Russische biertje in mijn leven genaamd Ancor. En ook deze smaken zeer goed het lijkt wel of het bier in elk land wel lekker smaakt maar misschien ligt dat wel aan mij.
Zondag we zijn vandaag weer terug met de trein naar haikou gegaan om ons vliegtuig te pakken naar Sjanghai om hier weer ons gewone leventje op te pakken en eindelijk weer wat te doen aan mijn chinees want dat heeft nog wel heel veel verbetering nodig.
Maandag mijn eerste schooldag een dag dat ik me in de ochtend niet lekker voelde maar na een tukie in bed was ik weer topfit. Ik ben dan middags/ avonds ook maar naar het ATP 1000 toernooi geweest hier in Sjanghai dit is een tennistoernooi waar veel grote sterren komen. Ik had een kaartje gekocht en kwam erachter dat het wel een heel mooi stadion was en dat wedstrijden kijken op deze manier lang niet zo saai is als het kijken op tv. Ik heb dan ook genoten zelf ook nog een paar spelletjes geprobeerd om wat te winnen maar de uitslagen krijgen jullie mooi niet te horen.
Ik heb me dus de afgelopen week zeer goed vermaakt alleen dit zal nu wel veranderen doordat ik weer naar school moet.
Ik heb alleen 1 super leuk ding om naar uit te kijken Mijn PAPA MAMA en MIJN VRIENDINNETJE DAPHNE komen haha. Dit duurt niet lang meer ze landen namelijk 24 october. Ik weet niet of er voor die tijd nog een blog komt ligt aan de gebeurtenissen.
Ik hoop dat jullie ervan hebben genoten en tot de volgende keer. Veel Liefs en Lees Plezier.
Auteur: Lou Yi AKA Roy Maarse

  • 11 Oktober 2011 - 06:32

    Je Lieve Mama,:

    het wordt hoog tijd dat we langs komen, je hebt iedere keer het zelfde shirt aan, stink je al net zo als de rest van de bevolking??
    Dikke kus tot over 2 weken.

  • 11 Oktober 2011 - 08:00

    Je Liever Zusjee!:

    Broetjee! Leuk verslag, leuk om te horen dat het zo goed met je gaat en het erg naar je zin heb!:D
    Nog even en Papa en Mama en Daphne komen :D
    Kuss

  • 11 Oktober 2011 - 11:46

    Lucas:

    Lou Yi?

    Is dit je nieuwe bijnaam? Zo te lezen heb je het nog prima naar je zin. Wij bewaken Nederland wel voor je. En wat die manoeuvres betreft: we hebben flitspalen in Nederland he?

    Groeten!

  • 11 Oktober 2011 - 14:10

    Clint:

    Maars!

    Helaas geen foto's van die joekels van die vissen dus? Maar klinkt goed allemaal! Ben benieuwd naar de meloen met bacardi of die gelukt is!

    Groet!

  • 12 Oktober 2011 - 09:40

    Lisa :

    Roy! Wat leuk om te lezen wat je daar allemaal doet.. Jij vermaakt je dus prima. Succes met het leren van Chinees.. En super gaaf dat je ouders en Daphne binnenkort komen. Have fun!!

    Liefs Lisa Onwezen

  • 13 Oktober 2011 - 19:07

    Je Vader:

    Roy Ik hoop voor jouw dat je geld hebt gewonnen tijdens het spelletje bij tennis , want in mijn auto kom je niet meer te rijden om die inhaal manouvres uit te proberen in nederland. Als je te weinig gewonnen hebt voor een echte auto kun je altijd nog een tjoekjoek importeren en daarmee manoevres maken. Tot snel kunnen we alvast oefenen in de tjoek jij fietsen en ik opletten hoe je manouvreerd.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: China, Sjanghai

Roy

Reizen

Actief sinds 22 Aug. 2011
Verslag gelezen: 792
Totaal aantal bezoekers 26372

Voorgaande reizen:

08 Augustus 2013 - 06 November 2013

Rondreis in oost en west Amerika

26 Augustus 2011 - 17 Januari 2012

Studeren in Shanghai

Landen bezocht: