Yes My Family and Love But Also Tests - Reisverslag uit Sjanghai, China van Roy Maarse - WaarBenJij.nu Yes My Family and Love But Also Tests - Reisverslag uit Sjanghai, China van Roy Maarse - WaarBenJij.nu

Yes My Family and Love But Also Tests

Door: roymaarse

Blijf op de hoogte en volg Roy

04 November 2011 | China, Sjanghai

Lieve lieve lezers, ik begin zo zoetsappig omdat ik jammer genoeg net afscheid van mijn lieve vriendinnetje heb genomen op het vliegveld Pudong Airport.

Maar voordat ik daar meer over vertel zal ik beginnen met waar ik gebleven was.

Voor de mensen die het zich niet meer kunnen herinneren: ik ben een week naar Hainan op vakantie geweest. En moest daarna meteen weer aan de bak om mijn Chinees weer op te halen en zelfs te verbeteren.

We gaan verder in de week van 11 oktober, het is een week waar ik weinig van kan herinneren omdat het zolang geleden is. Het enige wat ik nog weet is dat ik rond deze week en de week hierna ontzettend hard heb moeten studeren. Want de toetsen kwamen eraan en deze tellen nogal voor een groot percentage mee dus moest ik nog maar harder gaan studeren. Wat ik dus kan vertellen over deze 2 weken is vrij saai. Ik heb namelijk heel veel gestuurd want de verwachting was dat we nu dus echt alle tekens die we tot nu toe hadden gehad uit ons hoofd kende maar ook een dialoog moesten kunnen maken. En dat is toch wel vrij zwaar in het Chinees, het is niet een taal van “dat doe je eventje, het is een makkie”. Dit had ik natuurlijk wel gehoopt; het zit er alleen niet meer in en nu moet ik doorbijten ook.

In het weekend wilde ik niet veel doen want ik wilde niet alles vergeten wat ik tot dan toe geleerd had. Het moest er goed uitzien want mijn PAPA EN MAMA EN VRIENDINNETJE kwamen langs. Ondanks dat hadden we een verjaardag van de plaatselijke kroeg. Het bleef vrij rustig maar de eigenaar had heel veel shotjes ingeslagen en wou deze dan ook kwijt. Op een gegeven moment had iedereen van onze tafel om de beurt die fles dus op zijn mond. En aan onze tafel zat ongeveer 4 man inclusief mijzelf, maar het probleem is nou dat ik helemaal niet goed tegen shotjes kan. Dus voor dat ik het wist was ik zo kort als een gympie en ben ik maar snel naar huis gegaan, om goed uit te rusten op bed om de volgende dag weer te kunnen leren. Ja, zoals jullie al lezen is het eigenlijk LEREN EN NOG IS LEREN.

Ohja voor dat ik het vergeet ik ben ook nog met Edwin en Merel wezen wandklimmen in het Hongkou-stadion. Dat was erg leuk maar om een route aan te houden is toch net iets te moeilijk en moest ik soms toch wel een beetje smokkelen om goed en snel aan de top te komen.

Dit waren mij twee saaie weken nu kom ik bij het leukere gedeelte het is namelijk 24 oktober en mijn visite uit Nederland komt langs, ik heb mijzelf hier al heel lang op verheugd en kon dus ook niet wachten om iedereen weer te knuffelen (word er zelfs weer een beetje sentimenteel van). Mijn visite landde op een maandag om 10:00. Om op tijd te zijn moest ik de metro van ongeveer 15 voor 8 hebben. Normaal als ik de metro neem dan is het in de middag of in de avond dus dan is het rustig nu moest ik hem in de spits nemen. En iedereen die kent die beelden wel van China dat mensen met man en macht de metro worden gepropt. Trappen, slaan, ze doen er alles aan om hem helemaal bomvol te krijgen al doen ze stapelen het maakt ze niets uit. Dus het mooie is nu Roytje in China moest ook mee met zo een metro. Nu kan er niet meer op mij worden gestapeld want ik sta al met mijn hoofd tegen het plafond dat was dus een gelukje. Maar hoe groot ik ook ben de mannetjes van de metro vonden het maar al te mooi om een blanke de metro in te trappen. En dan niet duwend trappen, nee het was meer of ik aan het Muay-Thaiboksen was met 4 Chinese op hol geslagen metromannetjes. Uiteindelijk was ik dus in de metro geperst en stond ik bij de deur wat niet bevorderlijk was voor mijn tere huidje; bij elk volgende metro station had ik weer het zelfde gevecht en kreeg ik telkens al die trappen klappen en duwen te verduren. Na een paar haltes werd het rustiger en kon ik bij komen van al deze gekte. Ik was dan ook kapot want naast de ontwijk manoeuvres moest ik ook nog is 8 Chinezen om me heen tillen want als de metro remde of bewoog, bewoog iedereen mee het was net 1 grote wave of een golfslagbad. Een hele ervaring dus die ik liever niet meer doe.

Aangekomen op het vliegveld heb ik wat info verzameld en werd ik herenigd met de liefdes van mijn leven. We hebben dan ook snel een taxi gepakt naar het hotel. Waar iedereen verbaasd was van de kamer. Dit is dan ook een kamer van ongeveer de grote van onze woonkamer met keuken. Hier kon ik wel vertoeven de aankomende 2 weken en daarna ook nog is met Babel en Bolle. Ik heb in de middag meteen mijn kamer laten zien, ik kon aan de gezichten zien dat dit niet was wat ze verwacht hadden en werd mijn kamer dan ook super klein gevonden en mijn badkamer smerig. Dit kan dan ook niet anders want het hele douche scherm zit onder schimmel en hoe dat erop komt mag Joost weten. Één ding weet ik wel: er zal aardig wat voortplantingzaadjes inzitten en deze raak ik dus ook liever niet aan. Maar om verder te gaan en niet af te dwalen wil ik gewoon overstappen naar de dinsdag. Want PA, MA en DAPHNE waren kapot we hebben dan ook wat gegeten in het hotel en zijn maar gaan slapen.

Dinsdagochtend ben ik gewoon naar school geweest en daarna zijn we naar de Yu-Yuan tuinen geweest waar ik nog bijna een dealtje had gesloten voor een iPhone. Ik kon deze kopen voor 1000 RMB dat is ongeveer 115 euro. Heb het niet gedaan maar had er achteraf toch wel spijt van. Hierna zijn we lekker gaan eten bij een hotpot-restaurant. Dit houdt in dat je een grote kom kokend water in het midden van de tafel hebt. En hier gooi je gewoon allemaal eten in en dan is het gaar en kan je het eruit vissen met je stokjes. Erg lekker en goed te doen.

Woensdag zijn we iets wezen uitslapen maar daarna zijn we een wandeling door Sjanghai wezen maken. Het was de bedoeling dat we een heleboel dingen zagen maar is niet helemaal gelukt. Totdat we bij het artiesten deel aankwamen. Hier werden Daphne en mijn Moeder opgelicht ze zijn dan ook nog niet zo goed in afdingen.

Donderdag zijn we bij het Sjanghaimuseum geweest en daarna gewoon nog wat door de stad gaan lopen. In de avond zijn we gaan eten bij een Japans restaurant waar je sushi en tepanyaki kon eten. Edwin, mijn kamer, genoot ging mee, ik heb daar voor het eerst zulke lekker sushi geproefd dat ik het vanaf nu wel vaker ga proberen. We hebben ook nog wat gekke dingen geprobeerd zoals slakken en zeekomkommer dit zijn zeg maar de stofzuigers van de zee. Het was dan ook niet lekker maar ook niet smerig het was meer zoiets van ook mooi heb geproefd en dat was het.

Vrijdag zijn we naar Hangzhou geweest dit is een stad dat net buiten Sjanghai en ligt ongeveer op 130 kilometer. Om daar te komen moet je met de trein dit was dan ook de bedoeling want aangekomen bij het station ging het bijna niet meer door. Iedereen moest een ID bij zich hebben wat de dames natuurlijk weer niet hadden, haha. Pa en ik hebben dan ook bij verschillende loketten kaartjes moeten halen op onze ID-kaarten. Wat best wel een beetje stout was want dat mocht helemaal niet. Eenmaal in de trein en rijdend en al kwam ik erachter dat Nederland hier nog wel wat van kon leren het is namelijk zo dat ik nog nooit zo snel ben gegaan zo dicht bij de grond. De trein haalde op een keer dan ook een snelheid van ongeveer zo een 310 KM per uur. En ja dan ben je zo in het volgende stadje ja. Als ze dit in Nederland zouden doen dan kan je van limburg naar Groningen in ongeveer 2,5 uur ofzo. De stad was mooi we zijn bij een meer geweest wat ongeveer de grootte had van het Markermeer. Alleen hier staan dan hele mooie torens omheen in Chinese stijl gebouwd. Ook gingen we nog een berg op met een kabelbaan. En hadden we naar beneden gelopen hier liepen allemaal van die monniken rond die zichzelf helemaal suf trekken omdat ze geen seks mogen hebben voor een bepaald iets!! Dit was dan ook te merken want Daphne kon amper rondlopen of werd aangeraakt en aangerand door kale mannetjes in oranje pakjes haha. s’ Avonds zijn we wat gaan eten bij Ajisen dat is een tentje waar ik wel vaker eet wat heel lekker is en echt typisch Chinese gerechten heeft. iedereen vond het erg lekker en we hadden het dan ook erg naar ons zin.

Zaterdag dit is een dag waar ik erg naar uit heb gekeken. Want vandaag gingen we naar het aquarium dit was erg leuk maar ook bizar het gekke is namelijk dat er een aquarium was met krokodillen en twee eendjes die gewoon vrolijk konden rondlopen en zwemmen. Na het aquarium zijn we naar de Oriental Pearl TV Tower geweest dit is het gebouw met de bollen en al de gekleurde lichtjes. Vanuit hier heb je een gruwelijk uitzicht op de gehele stad. Het mooie was dat het een heldere dag was en je dus ontzettend ver kon kijken. Toen kwam ik erachter dat Sjanghai een stad is, een stad zo groot dat is niet te beschrijven in dit verslag. Af en toe vind ik het al zwaar om van de ene kant van Werkhoven om naar de andere kant te lopen maar hier als je dat hier wil doen ben je net zo lang bezig als van Utrecht naar Amsterdam. Op ene gegeven moment stonden we op meer dan 300 meter hoogte en alle lampjes worden dan zo klein ik heb het dan over de auto’s want de gebouwen hier kunnen moeilijk kleiner worden want deze zijn hier allemaal super groot. Voor de vrouwen die dit lezen: je hebt hier winkelcentra’s met alle merken qua kleding niet op één verdieping, nee je hebt er dan meteen tien. Als je hier je kind kwijt bent ga je niet naar de enige ballenbak nee dan ben je eerst een halve dag bezig om de dertig ballenbakken af te gaan om je kind te zoeken.

Zondag 30 oktober een treurige dag in mijn verslag mijn ouders gaan weer naar huis. Nadat Daphne en ik mijn ouders afgezet hadden zijn wij lekker de hele dag wezen chillen in onze kamer en hebben we eigenlijk niet veel bijzonders gedaan.

Maandag zijn we naar Suzhou geweest dit is weer een stad buiten Sjanghai. Dit hoorde een soort Venetië te zijn alleen dit viel aardig tegen. Dus zijn we maar naar de tuin van de Nederige Administrateur geweest. Dit was een hele mooie tuin op een hele mooie dag. We hebben dan ook heerlijk met zijn tweetjes lekker liggen relaxen en heerlijk kunnen lullen en bijpraten. In de avond zijn we lekker met zijn tweetjes naar de Noodle King geweest. Dit was lekker maar daarna hebben we toch ook nog maar eventjes een Burgertje gescoord haha.

Dinsdag ben ik in de ochtend eventjes naar school geweest. En daarna ben ik wat leuks gaan doen met Daphne. In de avond ben ik met Daphne naar het eet tentje geweest waar ik normaal met die jongens eet. Dit is gewoon een vrouwtje die op straat staat te koken met een Hello Kitty-pyama aan dit is altijd super lekker. Maar heel erg goedkoop en primitief maar Daphne vond het super leuk.

Woensdag zijn we naar de fake market geweest, en dat is echt super lachen en vet. Hier ben je verplicht om af te dingen maar je moet dan ook echt heel hard afdingen. Je moet tot het uiterste gaan van de verkoopster dat ze zo gek word dat ze gillend over de gang roept dat je terug moet komen en het toch wel voor die prijs krijgt. Op een gegeven moment stond ik af te dingen voor nieuwe Asics die ik altijd heb. En ik wou ze hebben voor ongeveer 140 RMB dat is dus ongeveer 16 euro. En ze lijken wel heel echt dus super relax. Maar ik stond te lullen met een vrouwtje die kwam tot mijn heup echt heel klein dus. Maar ik moest afdingen met haar ik stond helemaal gebukt in die winkel en werd ze boos op me dat ik te weinig geld wou geven enzo. Maar ze had een grote bek dat was niet normaal ze moest me nog vijf terug geven wou ze dat niet geven enzo, haha dat was super mooi. Ook heb ik nog gekeken om pak om maat te laten maken dit kost dus ongeveer een 60 euro dus die gaan er nog wel komen. Maar dat horen jullie later wel en krijgen jullie ook nog wel te zien.

Donderdag ben ik lekker met Daphne naar de dierentuin geweest we hebben hier panda’s gezien dit was super schattig.!! Maar ook leuk om te zien. ook hebben we nog de rode panda’s gezien dit zijn hele leuke donzige beestjes. Dit is nou echt typisch China wat je daar dan ziet. Ook had je nog een heel raar gedeelte in de dierentuin dit was het hondengebied dit waren allemaal kooien waar honden in zaten. Deze honden vind je bij iedereen in Nederland thuis gewoon heel makkelijk alleen hier blijken ze toch vrij speciaal te zijn. Daarna ben ik met Daphne heerlijk Nederlands wezen eten bij de enige Nederlandse tent in heel Sjanghai. We hebben hier dan ook samen broodje kroket op maar ook patat speciaal en een tosti gewoon heerlijk dus.

En ondertussen is misschien wel nog een treurigere dag aangebroken dan die van hiervoor want nu is er helemaal geen visite meer. Mijn liefste vriendinnetje Daphne zit namelijk nu in het vliegtuig onderweg naar Nederland.

Vanaf nu zullen jullie nu weer verhalen lezen die ik in mijn eentje heb beleefd.

Ik heb alleen nu weer iets nieuws om naar uit te kijken want het duurt niet lang of Babel en Bolle komen langs.

Ik hoop niet dat jullie hem te lang vonden. Voor verbeteringen plaats een reactie en dan zal ik dit meenemen in mijn volgende verslagen.

Even een paar Wist je datjes op het einde.

Wist je dat het nog maar zes weken duurt en dan heb ik al mijn finale toetsen.
Wist je dat Aurora het nog best goed doet de laatste tijd en ik ze daarom morgen veel succes wens.
Wist je dat ik vanaf nu geen lekkere ontbijtjes meer heb.

  • 04 November 2011 - 07:24

    Je Lieve Mama,:

    Wij hebben heerlijk genoten , die week het was eigenlijk te kort maar heerlijk om je weer te zien en lekker bij beppen, nog een paar weken en dan ben je weer thuis.
    Geniet ervan.
    Dikke kus mama

  • 04 November 2011 - 07:30

    Ben Maarse:

    Roy, Wat kun je supermooi schrijven (Lennart vind het grappig), haha, zo kort als een gympie, je blijft erin...
    Ik weet een goed spaaringsmaatje voor je om die Muay thai metro mannetjes helemaal van de wereld the kixken: Semmy Schild, roep gewoon dat je zijn kleine broertje bent, dan gaan ze op handen en voeren achterstevoren die metro uit¡¡
    ROY BUNDELEN DIE HAP EN UITGEVERIJ BELLEN KECING KASSA

  • 04 November 2011 - 07:59

    Boyd:

    Nice nice Maars! Wij hier hier hard aan het werk en jij lekker vakantie houden. Doe je het toch beter dan ons he! Over een paar weken kunnen wij genieten want we staan weer op de latten. We doen Harry en Birgit de groeten van je. Later

  • 04 November 2011 - 08:49

    Gilles:

    hahaha wat een verslag moest er wel om laggen maars jij in mekaar gekicked worden door chineesjes van 1,50m niks geleerd dus bij kickboxen! tot over een paar maanden, kunnen we weer carnaval vieren jonge!! x

  • 04 November 2011 - 09:12

    Annet:

    Wat leuk om te lezen dat jullie het zo genoten hebben al was ik natuurlijk al een beetje op de hoogte :). dat wordt weer even wennen in je eentje.
    xxx Annet

  • 04 November 2011 - 09:28

    Simone:

    Je verslagen worden steeds beter man! Echt heel leuk om allemaal te lezen. Je krijgt bijna zin om te komen kijken ;-)

  • 04 November 2011 - 16:23

    Yvonne Hillebrand:

    Heerlijk genoten dus voor iedereen. je slaat je er nog wel een week doorheen en dan komt de volgende visite weer.

    groetjes van de Hillebrandjes

  • 05 November 2011 - 04:54

    Roy Maarse:

    hey bedankt voor jullie leuke reacties. het is echt leuk om te lezen dat ik al die moeite voor een goed doel doe. ik zal jullie op de hoogte houden. groeten roy

  • 16 November 2011 - 21:13

    Ingeborg Van Impelen:

    Hey Roy!!
    Wist niet dat jij een waar ben jij nu had....Maar wat ontzettend leuk om te lezen dat je het goed naar je zin hebt!! Wat een leuk verslag, leuk om te lezen. Hoe is het verder daar, en hoe is het met mijn lieve broertje? Volgens mij vermaken jullie je wel...!!
    Groetjes en nog veel plezier daar!!
    X ingeborg

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: China, Sjanghai

Roy

Reizen

Actief sinds 22 Aug. 2011
Verslag gelezen: 945
Totaal aantal bezoekers 26371

Voorgaande reizen:

08 Augustus 2013 - 06 November 2013

Rondreis in oost en west Amerika

26 Augustus 2011 - 17 Januari 2012

Studeren in Shanghai

Landen bezocht: