Wo xuexi Zhonggou, de mang ma. - Reisverslag uit Sjanghai, China van Roy Maarse - WaarBenJij.nu Wo xuexi Zhonggou, de mang ma. - Reisverslag uit Sjanghai, China van Roy Maarse - WaarBenJij.nu

Wo xuexi Zhonggou, de mang ma.

Door: roymaarse

Blijf op de hoogte en volg Roy

30 September 2011 | China, Sjanghai

Wo xuexi Zhonggou, de mang ma. ( aka ik leer chinese taal en dat vergt heel veel tijd.)
Dames heren ik wil allen bedanken voor alle leuke reacties die ik telkens krijg.
En zal dan nu ook verder gaan in met de verhalen van mijn en misschien ook wel ons avontuurtje.

Ik zag dat ik was gebleven bij dinsdag 13 november een doordeweekse schooldag. Ondertussen zijn we alweer een heel stuk verder en vergeet ik de tijd zoveel gebeurt hier en zo druk ben je.

Ik zal verder gaan in deze school week waarin wij zoals elke les de lerares nadoen en gesprekjes oefenen in het chinees wat steeds leuker begint te worden maar ook moeilijker komt nu zelfs grammatica bij kijken haha. En daar ben ik het Nederlands en Engels al niet goed in zoals je in de vorige verslagen heb kunnen lezen. Maar gesprekken gaan beter tonen gaan beter ik kan mijzelf nu zelfs al beetje verstaanbaar maken in de taxi met een biertje op dan ga je namelijk vloeiender praten en ga je vooral meer tonen gebruiken dan dat je gewoon een gesprekje met een medereiziger probeert te maken in de metro. Ok ik was gebleven in de school week waarin we een testje hadden en ik deze dan ook gemaakt heb met spiekbriefje natuurlijk want zo goed ken ik de tekens nog niet haha. Maar het heeft geholpen want ik sleepte even een A- binnen en dat is natuurlijk super goed.

Ik ben nu zelfs al zover dat ik gesprekjes die in het boek staan kan samenvatten en in eigen woorden kan vertellen zolang alles maar in pinyin staat gaat het wel. Als het op dit tempo doorgaat kan ik op het einde van mijn reis een redelijk woordje chinees en dit is altijd handig voor als ik bij de plaatselijke chinees wat wil bestellen of misschien wel wil afdingen haha.

Ik zal even een onderbreking maken over school en mijn weekend vertellen van 17 en 18 september ook wel een super geluks weekend. Het was het weekend dat ik een planning had gemaakt voor de uitjes van de vrijdag avond we wouden rustig aan doen omdat we de volgende dag een tour door de stad zouden hebben. Zoals in de planning stond zijn we eerst naar het Paulener Brauhaus geweest dit is een Duits bierhuis waar ze hun eigen bier brouwen en het was vlak bij de Expo en dat is super vet en had ik dit deel van Shanghai ook maar meteen gezien. Aangekomen bij het brauhaus kwamen we erachter dat het een beetje een luxer bierhuis was maar gelukkig was het die avond alles voor de helft van de prijs. Er trad een bandje op waar we heel erg mee hebben gelachen en vrienden mee hadden gemaakt en zelfs klein beetje mee hadden gedanst nadat we ongeveer 3 liter glazen naar binnen hadden geslokt. We zijn zelfs geëindigd met een liedje van george micheal met 1 of andere blaas sessie op een instrument die ik niet ken haha. Maar we vertrokken hier rond een uur of 12 en al het personeel vertrok ook en toen gebeurde het. Merel zat te zwaaien naar het barmeisje dat op een scooter reed met een jongen achter op en ze begon terug te zwaaien wat resulteerde in een gigantische tankslap van het stuur waardoor de jongen achterop eraf vloog en zij vol in de hekken belanden. Ongelofelijk stom maar waar en hilarisch. Wij schoten snel te hulp en begonnen al snel met NI HAO MA. En HEN HAO. En Mang Ma maar dat slaat nergens op haha maar je begint maar wat te lullen haha. En op dat zelfde moment gebeurde het onverwachte er knalde nog een scooter tegen het hek aan de overkant. Die kerel was helemaal naar de klote en reed later nogmaals tegen de stoeprand dat was ons eerste avontuurtje. Nu was het tijd voor een gratis entree feest op de 89 verdieping van het hyatt hotel. 1 van de hoogste hotel in de stad. Merel Edwin en Tom namen de taxi en ik en Nick namen een tuktuk met een midget. We stapte in en nog geen 20 meter verderop pakt de Midget wat van de grond en ik zag dat het een telefoon was. En onthield dat. Onderweg zorgde nick en ik voor wat wheelies waardoor we recht over kruispunten slide met een boze midget voorop die helemaal lijp werd als we dat deden maar ons er niet uit durfde te zetten haha. Aangekomen op bestemming moest ik teveel betalen en vond dat onterecht dus nu wou ik die telefoon wel is zien. na veel moeite en hand gebaren liet hij hem zien en wou ik hem kopen eerst moest ik 200 betalen en later zelfs 300 maar schijt ik kocht hem gewoon want het was maar 33 euro haha en dat voor een Iphone 4 die helemaal goed was. Dus hoe bedoel je Lucky roytje. Aangekomen op de verdieping na 3 liften was het uitzicht fenomenaal en heb ik dan ook maar meteen een grote behoefte gedaan op de hoogste verdieping waar ik ooit ben geweest om een extra mijlpuntje te behalen haha . foto’s zijn te zien op mijn site.

De zaterdag erop zijn we gewoon wat gaan drinken en gewoon wezen clubben.

Maandag weer een schooldag waarin we weer heel veel moesten leren en ben dan nu ook na school bezig en zelfs sávonds zoveel doe ik niet eens voor school in Nederland. Ook het project begint nu wij moeten uitzoeken of er markt is voor chocolaatjes van Dutch 8 in shanghai die zeer goed smaken en zelf dus ook wat geproefd hebben. Lekker druk bezig dus maar daardoor vliegt de tijd voorbij en voordat ik het weet is er weer een week voorbij. Ook moest ik nog een test doen haalde een 7.8 en een 9 dus tot nu toe gaan de cijfers wel lekker nu maar hopen dat ik dit kan volhouden tot het einde.

Vorig weekend zijn we ook gewoon wat wezen drinken in tentjes waar je 100 entree betaal (11 euro) en dan kan je onbeperkt zuipen tot 2 uur dus dat was aardig biertanken en daarna door naar de M2 om nog wat rijke lui te zien lopen.

Dit is de week waar ik nu in zit de week voor mijn enigste weekje vakantie. Ik was dan ook van plan om hier van te gaan genieten en had een extreem mooi tripje bedacht naar hainan een tropisch eiland dat behoort tot China. Alles zag er goed uit tot de afgelopen dagen zoals jullie misschien wel mee hebben gekregen is er een typhoon over het eiland geraasd en zal er maandag of komende week nog 1 komen terwijl ik daar zit. Dus ik wil alvast iedereen bedanken voor het lezen van mijn blog en iedereen bedanken voor de mooie tijd die ze mij hebben gegeven in Werkhoven. Ik hou van jullie allen en ga jullie zeker missen. Owja en als er veel gewonde zijn willen jullie veel doneren misschien kunnen ze mij dan nog redden.

Maar ik heb haast want moet over een uur weg dus hoop dat jullie aan mij zullen denken als ik stervende op het koraal naar lucht zit et happen.

Met vriendelijke groet jullie liefste vriend Roy Maarse.

  • 30 September 2011 - 07:43

    Wouter En Els:

    Lekker bezig man!
    Geniet en blijf genieten en veel plezier (?) of sterkte (?) op Hainan!

  • 30 September 2011 - 07:59

    Clint:

    Haha klinkt goed maarse! Lachen foto's ook! Pullen zien er ook goed uit, wat een dingen! paar mee naar huis genomen zeker?
    Al een beetje Hangover 2 taferelen tegen gekomen daar?

    Gr.

  • 30 September 2011 - 08:41

    Rik En Yvonne:

    nou ik hoor het al, dolle pret en genieten.
    Leuke foto's, blijf ons op de hoogte houden.

    Doei doei

  • 30 September 2011 - 13:17

    Ben Maarse:

    ,, Op naar de Volgende, Roy, je kan goed schrijven en maakt lekker veel mee!!! dus

  • 01 Oktober 2011 - 09:33

    Gilles:

    tsja die grammatica valt nog aan te werken ja! mooi dat je het daar naar je zin hebt! je moet nog wel ff kijken naar handel daaro hé kunnen we in nl geld verdienen ;)

    gr gilles

  • 01 Oktober 2011 - 19:09

    Gerard En Cleta:

    je bedoeld zeker donatie voor die mooie pullen,
    veel plezier op tropische eilandje.
    en droom dandaar ook over onze jacuzzi op de otselaan, heerlijk vooral als je vuur goed opstookt.

  • 02 Oktober 2011 - 09:24

    Edwin:

    Jooh maarse!!
    ziet er allemaal goed uit daar!! veel plezier op Hainan! Werkhovenaren krijgen ze niet zomaar kapot hoor!!

    gr. ed

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: China, Sjanghai

Roy

Reizen

Actief sinds 22 Aug. 2011
Verslag gelezen: 443
Totaal aantal bezoekers 26373

Voorgaande reizen:

08 Augustus 2013 - 06 November 2013

Rondreis in oost en west Amerika

26 Augustus 2011 - 17 Januari 2012

Studeren in Shanghai

Landen bezocht: