De Langste Visite in China is geweest. - Reisverslag uit Sjanghai, China van Roy Maarse - WaarBenJij.nu De Langste Visite in China is geweest. - Reisverslag uit Sjanghai, China van Roy Maarse - WaarBenJij.nu

De Langste Visite in China is geweest.

Door: roymaarse

Blijf op de hoogte en volg Roy

27 November 2011 | China, Sjanghai

Iedereen zal wel denken wat een titel maar deze titel heeft nog een betekenis ook. Mijn twee lange en grote vrienden zijn langs gekomen vanuit het koude Nederland. Het gaat om Babel en Bolle, Babel wist ongeveer wat hij kon verwachten maar Bolle had totaal geen idee. Ik was natuurlijk super blij dat ze langs kwamen maar dat zullen jullie nog wel merken in deze blog. Ook heb ik nog het 1 en ander voor school gedaan en de nodige reisjes gepland.

Ik begin weer waar ik gebleven was. In mijn vorige blog was namelijk te lezen dat mijn ouders en Daphne op visite zijn geweest. Het begint dan ook bij de week dat mijn ouders en Daphne weer thuis in Nederland waren.

Het was weer een week vol school en bikkelen ik moest namelijk in de week dat Babel en Bolle kwamen een paper afhebben en heb daar dus ook het 1 en ander aan gedaan. Ik had weer een normale week waarbij ik naar school ging en veel moest leren en studeren. Alleen hadden we daarvoor nog wel een weekend een weekend waar jullie misschien al het een en ander over hebben gehoord.

Vrijdag de 4de ging ik mijn verdriet maar verdrinken nu mij ouders en Daphne vertrokken waren. We gingen eerst even ergens wat drinken voor 100 kuai. Dit houdt in dat je dan onbeperkt kan drinken wat je wilt, heel relax dus. Maar op een gegeven moment wouden we toch naar een andere tent en gingen we naar de M2. Alles ging goed tot op een gegeven moment een dronken Chinees door het lint ging en om zich heen begon te slaan met handen maar ook met flessen en bekers. Toevallig belande er een beker op Nicky zijn hoofd waardoor hij totaal K.O was. Bloedend en al belande hij op de bank. Die werd dus afgevoerd en ging naar het ziekenhuis. Niet veel later zat ik zelf ook in een taxi onderweg naar het zieken huis. Want ik was een vriend met een gebroken neus rijker die dacht dat hij die kerel wel even kon terug pakken. Haha NOT niet doen dus want 1 chinees aanraken zijn er een heleboel aanraken haha. Zodra je 1 keer geslagen hebt staan er zoveel van die mini kungfu krijgers om je heen dat je moeilijk kan kiezen welke je nu gaat pakken . na 3 ziekenhuizen te zijn afgereisd kwamen we bij de goede en heb ik daar gezeten tot een uur of 10 in de ochtend.

Die zondag daarop gingen we naar het circuit waar de WTCC werd gehouden. Hier rijdt Tom Coronel in mee, we hadden hem dus ook getwitterd en gratis kaarten gehad. We dachten we kunnen alleen maar beetje op de tribune zitten maar nee hoor. We liepen gewoon dik in de pit op de baan overal waar je maar kan bedenken. Op een gegeven moment stond ik daar tussen 25 van die pitspoezen en allemaal dikke BMW tjes en het fabrieksteam van Chevrolet (foto’s zijn te vinden op mijn facebook). Wij hebben hier de hele dag een beetje rond gelopen.

Maandag mijn schoolweek begint weer, het is dus weer studeren geblazen. Deze week had ik veel gedaan, heb bijvoorbeeld een paper van slechte kwaliteit gemaakt en veel geleerd. En veel gesport want ik moet een beetje in vorm blijven.

Om op te schieten met mijn blog skippen we een weekend en zijn nu beland op maandag 14 november. De dag dat me maten arriveerde, ik was dan ook te laat op het vliegveld en die jongens zaten mij dus op te wachten. Maandag zijn we meteen maar naar de fake market geweest om mijn handgemaakte pak op te halen. Ik had zelf de stof uitgekozen van mijn pak en dat was te merken ook ik leek gordon wel zo een glitter ding, volgende word gewoon zwart dus. Maar de fake market is een plek waar je alles kan vinden maar dan nep en geïmiteerd, zo heb ik ondertussen al een hele collectie van Beats By Dre oordoppen en koptelefoons. Het is heel leuk om daar rond te lopen want je moet overal op afdingen bij sommige dingen beginnen ze op 1000 kuai en betaal ik er uiteindelijk maar 80 kuai voor. Hier groeit je business gevoel wel en kan je een keiharde onderhandelaar worden. Hierna ben ik met die jongens naar de campus gegaan om ze alles te laten zien vooral mijn super de luxe kamer. Mijn kamer met enkel glas en kieren het tocht en vriest dus gewoon in mijn kamer. Gister werd ik zelfs wakker met de ijspegels aan mijn neus en kreeg ik mijn ogen niet open omdat mijn oogleden aan mijn ogen zaten vast gevroren. Hierna we zijn dus wat gaan eten bij de T & M en zaten al om half 6 aan het pils. Ze smaakte bij Babel en Bolle zo lekker dat we er meteen maar een feestje achteraan hebben geplakt. We gingen naar de Phebes dit is ook een 100 kuai club waar je dus onbeperkt kan drinken voor 12 euro. Babel en Bolle hadden aardig de smaak te pakken want op een gegeven moment kocht Bolle een Chinees meisje voor Babel waar hij totaal niets van moest hebben maar pech want kopen is blijven haha. Dus wat Babel ook deed of wou, ze bleef aan zijn zijde haha. Bolle en ik kwamen niet meer bij van het lachen alleen Babel werd gek en wou haar slijten bij ed dit lukte alleen niet. Op een gegeven moment was het genoeg geweest en ging ze maar weg, Babel had meteen de volgende Engelse chick bij zich staan. Maar hier ga ik me niet over uit laten, voor vragen over deze gebeurtenis moet je bij hem zelf zijn.

Dinsdag hebben we uitgerust en zijn we in de middag naar de yuyan tuinen geweest. Ze vonden het heel erg mooi maar ook bizar hoe druk en klein iedereen was en vooral het rochelen op straat was een hele belevenis. Op een gegeven moment als we een Chinees hoorde rochelen dan deden we vrolijk met zijn drieën mee en rochelde we de straat vol. Maar op kijken nee hoor dit is hier normaal. Ook hebben we deze dag wat in de MC gegeten wat natuurlijk heel lekker was haha. Maar het mooiste van ons bezoekje aan de MC was dat we er een trui aan over hebben gehouden. Er lag namelijk een trui achter ons en ik vond hem wel lachen hij was alleen niet te koop. Dus ik vroeg aan zo een kerel van de bezorg service van ‘’kan ik die trui niet kopen en je helm’’. En ja hoor dat kon ik, ik heb dus nu zomaar werk kleding gekocht van de MC. Het past mij alleen niet en is voor Daphne zal haar vast heel leuk staan. In de avond zijn we lekker ergens wat gaan drinken zoals elke avond het is nooit vroeger als 3 uur geweest dus zal niet vertellen dat we elke avond wat gedronken hadden.

We hebben een aantal keer beerpong gespeeld het was dan ook Bolle en ik tegen Babel, we maakte hem natuurlijk helemaal in en hij moest dan ook flink atten. Op een gegeven moment gooide ik en bolle er 3 achter elkaar in en toen was hij dood dus moest hij er ook nog 3 van ons atten. Dat waren dus 6 atjes voor Babel we hebben hem maar geholpen want het lukte hem niet eens. We waren 2 keer te vinden in de Onepub een super vette tent waar bolle helemaal weg van was want ook hier kon je weer onbeperkt drinken voor 12 euro. Maar deze tent hangt vol met TV’s en kroonluchters enzovoort. Maar wat deze tent zo vet maakte dat was de DJ chick dit was een Chinese meid die super vette muziek draaide. Bolle wou haar meenemen in de koffer want hier kon Brothers wat van leren ze mixte alles door elkaar heen en dan was het snel en dan weer rustig het was gewoon super vette sound. Ook kwamen we 1 avond uit bij de M2 dit is die tent waar al die gekke dronken chinezen lopen maar ik dacht mij gebeurt vanavond niks we zijn met drie grootte jongens. Eenmaal aangekomen moest bolle naar de wc en toen hij uit de wc kwam had hij meteen een Chinese vriend. Deze kerel wou graag met ons drinken en wij moesten dan dus ook naar zijn tafel komen om met hem mee te drinken. Voor dat we het wisten zaten we constant aan de shotjes Wisconson 1 of ander drank merk. Maar we hoefden niks te doen constant liep er zo een kerel rond die je glas vulde met ijsklontjes en die zooi wat niet te zuipen was maar wel snel kort van ging. Super gezellig dus. Owja en dan nog een avondje nu ik toch bezig ben. We wouden naar de Obama club 1 of andere tent hier in Shanghai ik was er zelf nog nooit geweest ik heb er alleen maar over gelezen. Wij dus erheen konden we de ingang van de club niet vinden. Wij met zo een meisje mee naar binnen via 1 of andere achter ingang. Toen werd ons even verteld dat wij hier niet het geld voor hadden en dat we niet helemaal welkom waren. Wij dus weer naar buiten staat er buiten een kerel in een super dikke Rolls Roys cabrio van ongeveer 500,000 euro een beetje keihard muziek te luisteren en heen en weer te rijden. Op ene gegeven moment roept hij ons en zegt hij van kom jullie gaan met mij mee zuipen. Hij was zelf al zo kort als een koekie en dan rijdt je daar een beetje rond. Maar meteen zo een butler die ons de weg ging wijzen naar de plek waar we gaan zuipen. Komen we toch een kamer in zo dik er hang een grote TV met karaoke set een pooltafel en een hele lang relaxte lounge bank. Waar het nu dus om ging dat we met die kerel shotjes Chivas regal moesten gaan drinken. Maar zo een kamer alleen al qua huur is vet duur en dan ook nog al dat zuipen, maar wel weer een vette ervaring.

Door al dit drinken weet ik ook niet precies de volgorde meer met wat we allemaal gedaan hebben dus vertel ik wel gewoon wat er allemaal gebeurt is en waar we heen zijn geweest.

Het Shanghai circuit is een super vette baan waar we heel lang voor hebben moeten reizen maar dit resulteerde wel in een paar mooie kliekjes en herinneringen aan Sjanghai.

Ook zijn we naar het Sjanghai wild park geweest, dit is wel 1 van de vetste dierentuinen in de wereld denk ik. We kwamen binnen en wisten dat je met een busje door het park kon rijden om allemaal dieren te zien. Maar wat we niet wisten dat er ook een busje was waaruit gevoerd werd. We namen dus dit busje en eenmaal onderweg kwamen we als eerst bij de cheetahs. Tot onze verbazing haalde zo een kerel een levende kip uit een bak en houdt deze buiten het busje door een speciaal voor bak ding. Nou wat doet een cheetah met een kip proberen te eten natuurlijk haha. Dus die beesten begonnen tegen dat busje te springen enzo het was niet normaal. Toen reden we door naar de tijgers daar weer precies hetzelfde alleen kregen deze hem dus wel echt en dat was de eerste kip. Toen kwamen we bij de beren en wat hier gebeurde is dus echt super vet. Die kerel weer telkens die kip buiten het busje houden en net op tijd wegtrekken. Maar dit was een beer zo groot hij had een kop zo groot als die van Babel en Bolle bij elkaar. Maar op een gegeven moment had hij hem dus te pakken en die kerel schrok want die was bijna ze arm kwijt haha. maar hij trok dus zijn hand snel weg en voor dat hij het wist had hij alleen nog maar een kippenpoot in zijn handen, en de beer de rest van de kip. Dit was super vet nou dit grapje werd dus nog gedaan bij de leeuwen en bij de Bengaalse tijgers op de foto’s is alles goed te zien.

Ook ben ik met die jongens een dagje naar Tongli geweest dit is een soort van Venetië van China. Het was daar heel mooi en er waren een heleboel van die mooie bootjes waar je romantisch in kan zitten. Maar doordat wij weer hadden zitten zuipen hadden we hier geen tijd voor want we waren al aardig laat vertrokken.

Ook zijn we in het hoogste gebouw van Sjanghai geweest. Dit is het Sjanghai World Financial tower deze toren is 477 meter en wij stonden dan ook op de hoogste verdieping dit is de 100ste verdieping. Vanaf deze plek heb je een super uitzicht over Sjanghai en hier hebben we dan ook heerlijk genoten. We hebben daar zelfs een biertje gedronken we zaten op een bank met uitzicht over de stad met een tsingtao in de hand.

Nou dit was het ongeveer wel wat ik allemaal met die jongens gedaan heb. De week vloog voorbij en het was nu dus ondertussen ook al weer tijd voor die gasten om weer eens naar huis te gaan. Ik heb gehoord dat ze een hele goede vlucht achter de rug hebben gehad dus dat is mooi.

De eerste zaterdag nadat me visite weg was ging ik weer mijn verdriet verdrinken. We belanden in de MGM dit is een mooie club waar je ook weer voor 12 euro onbeperkt kan drinken. En als je op de wc komt wordt je nek en je rug gemasseerd en wordt er zelfs een kauwgompje in je mond gestopt. Maar na een mooie avond wouden we naar huis en kwamen we aan in de gang. Ik was hier wat eerder samen met MJ en wat zagen wij 2 chinezen totaal naar de ruk of half dood op de grond bloedend en al ze konden in ieder geval niks meer. En nu komt het echte China in Nederland zou iedereen proberen te helpen of in paniek raken. Hier stonden ze gewoon te staren hoe zij daar lagen dood te gaan haha. Heel erg bizar dus overal bloed en gasten die niks meer konden dan gewoon lekker kijken hoe ze daar liggen dat is nou China gewoon zorgen dat je zelf niks hebt dan is er ook niks aan de hand.

Donderdag ga ik naar beijing maar dat zullen jullie nog wel lezen want dat komt allemaal in mijn volgende blog.

Ik hoop niet dat jullie hem te lang vinden want anders heb ik al deze moeite voor niks gedaan.

Met vriendelijke groeten Roy Maarse uit Shanghai. Ik zie jullie allen over minder dan 8 weken de tijd vliegt nu namelijk voorbij, en voordat je het weet kom ik jullie allen weer vervelen dus geniet er nu nog maar even van.

  • 27 November 2011 - 14:44

    Familie Beemer:

    Hallo Roy,
    Prachtig verhaal. Babel moet weer erg wennen, hij heeft zelfs "slaapproblemen''. Veel plezier verder en nog een paar weken studeren?

  • 27 November 2011 - 14:48

    Je Lieve Mama:

    Conclusie, veel lol, veel bier en heel veel dingen die wij niet te weet komen.( graag houden zo).
    dikke kus mama

  • 27 November 2011 - 21:08

    Edwin:

    top maarse! goed om te lezen dat jullie zoveel plezier hadden!!
    geniet er nog van!

  • 28 November 2011 - 04:36

    Merel:

    Leuk verslag Roy, nice :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: China, Sjanghai

Roy

Reizen

Actief sinds 22 Aug. 2011
Verslag gelezen: 332
Totaal aantal bezoekers 26375

Voorgaande reizen:

08 Augustus 2013 - 06 November 2013

Rondreis in oost en west Amerika

26 Augustus 2011 - 17 Januari 2012

Studeren in Shanghai

Landen bezocht: