School bijna voorbij nu is het tijd om te genieten - Reisverslag uit Sjanghai, China van Roy Maarse - WaarBenJij.nu School bijna voorbij nu is het tijd om te genieten - Reisverslag uit Sjanghai, China van Roy Maarse - WaarBenJij.nu

School bijna voorbij nu is het tijd om te genieten

Door: roymaarse

Blijf op de hoogte en volg Roy

30 December 2011 | China, Sjanghai

Edwin merel en ik waren nog niet in Beijing geweest en dit is toch wel een plek die je gezien moet hebben. We moesten haast maken want we hadden niet veel tijd meer of onze examens begonnen en daarna hadden Edwin en ik geen tijd meer want we gaan reizen, waarheen weten we nog niet maar dat is verder op te lezen in mijn blog. We vertrokken op donderdag 1 december naar Beijing om daar de grote muur te bekijken. Aangekomen in Beijing moesten we een taxi pakken naar ons hostel en we kwamen er direct achter dat het vliegield al van minder luxe was dan in Shanghai. We gingen met de taxi naar ons hostel/hotel en dit was allemaal zeer goed. Het was dan wel stervenskoud iets wat wij niet meer gewend waren na het lekkere shanghai. We hebben de eerste avond dan ook niks gedaan want we kwamen aan om half 2 op onze kamer. De volgende dag werden we wakker en kwamen wij erachter de we onze eerste sneeuwvlokken alweer te pakken hadden. Ik heb dit jaar dan gelukkig toch wat sneeuw meegemaakt heerlijk gewoon. We gingen vandaag naar de verboden stad en het Tian an men plein. Om dit colosale alles te zien in sneeuw was gewoon super vet. De verboden stad is dan ook gigantisch en heeft vele pleinen waar je menig leuk feestje op kan geven. Het is eigenlijk een perfecte plek voor dance valley of riverdance maar dan forbidden city dance. Nadat we hier zijn geweest zijn we wezen stappen in Beijing we moesten via 1 of ander gaar brandtrappen nar een dak van een gebouw en hier zat dan de kroeg. Heel erg gezellig met allemaal westerlingen dit hadden we nog niet eerder meegemaakt in China.
De volgende dag nadat we lekker hadden uitgeslapen gingen we naar het Zomerpaleis dit was op een super mooie dag het was dan wel koud maar het was lang geleden dat ik de zon zo heerlijk had zien schijnen zie foto's. Het zomerpaleis een heel uitgestrekt gebied met een aantal bergen die er super vet uitzien en door de zon kreeg gaf het een prachtige uitzicht. De volgende dag brak aan het was de dag waarvoor ik naar Beijing ben gekomen. De Grote Muur we gingen hierheen met de trein en de reis naar de muur was al zeker de moeite waard. Je had hier namelijk nog allemaal van die pauper wijken waar mensen leefden op kool dit zorgde er trouwens ook voor dat Beijing zo een smog stad is. Maar tijdens de reis zag je telkens al hele mooi stukken berg naar ook muur. Aangekomen in badaling moesten we nog een stukje lopen om de muur te kunnen bewonderen. Maar eenmaal staand op de muur is het uitzicht super vet het was weer een mooie dag met een heerlijk zonnetje. Maar als je ziet hoe die muur gebouwd is dat is echt knap. Soms zitten er zulke rare knakken in maar ook stijlenstukken dat wandelen haast niet mogelijk is en moet klouteren om gewoon die muur op te komen. Aangekomen op een mooi stukje hebben we de oudheid en nieuwheid even gemixt door op de muur te genieten van ons broodje subway maar ook ons blikje Heineken. In de foto's is trouwens te zien hoe stijl de muur was en ik hoop dat jullie een impressie kunnen krijgen van het natuurlijk schoon wat hier te bewonderen is. Hierna hebben we heerlijk eend gegeten dit is heel leuk om te doen want je besteld een hele eend en voordat ze hem serveren komen ze hem eerst showen aan je tafel om goedkeuring te krijgen voor het geen wat je gaat eten. Je moet als het ware de eend keuren en daarna wordt hij klaargemaakt . Dit was erg lekker je moest eend rollen als een soort wrap met sla enzovoort dit smaakte zeer goed.
De laatste dag in Beijing hadden we nog het olympische stadion bezocht dit was het birdsnest en THE cube. De birdsnest was een gigantisch gebouw. Er was dan ook net een snowboard event gehouden dus er stond nog een gigantische stellage in van een jump. Maar het stadion was van de binnenkant erg mooi maar ook super groot. THE cube is de plek waar alle zwemwedstrijden werden gehouden. Maar wat we niet wisten is dat er ook een gigantisch fun paradis inzat waar je super vette trechters in kan. THE cube is trouwens een best bizar gebouw het bestaat namelijk uit een wand van zijlen waar constant lucht in word gepompt dit houd hem overeinde en dit maakt het zo makkelijk door met al die kleuren te spelen want het is allemaal doorzichtig zijl. Nadat we hier waren uitgekeken werd het tijd om ons vliegtuig terug te pakken naar Shanghai want onze plicht riep,  het was nu dan ook nog maar 3 weekenden en dan hadden we examens dit was de tijd om te laten zien dat ik echt Chinees kon haha. Wo hui shuo yidianr hanyu zoals wij zeggen hier. Maar de lerares zei telkens dit ni bu hui shou hanyu hè hanzi.  Het was dan ook weer tijd om te gaan leren want dat was de afgelopen weken met al die visite niet gebeurd. In de weekenden tot de examenweek hebben we nog wel regelmatig wat gedronken in stad maar ik merkte nu ook wel aan mijn lichaam en gedachte dat ik wel verlangde in die plannen die Edwin en ik al een tijdje telkens aan het bespreken waren. De toetsweek begon, mijn eerste toets was voor chinees schrijven en lezen. Deze ging voor mijn gevoel dan ook wel redelijk. Dinsdag hadden we spreken en dan moet je Chinese karakters voor lezen in een zin en een ingestudeerd gesprekje met zijn tweeën repeteren. Aan de hand hiervan krijg je een cijfer ik haalde hiervoor een 8,7 niet heel erg te klagen dus. Ook kon je je cijfer van de dag ervoor ophalen en daarvoor had ik een 8,4. Ik was dus geslaagd en kon nu lekker op reis. Het grootse probleem is dat ik nog een essay moet schrijven over het verschil in belasting systemen tussen China en Nederland. Donderdag de 22e dat is de dag dat Edwin en ik aan nieuwe avontuur begonnen.

22: Edwin en ik hebben een ontzettend druk schema mede mogelijk gemaakt door onszelf. We hadden namelijk al tijden plannen om te reizen en hebben deze dan ook doorgezet. Het is nu 2 dagen na onze toetsen maar zijn nog bezig voor het project en het schrijven van essay. Dit laatste is bij mij dan ook nog niet gelukt zit momenteel op de 300 worden en dit zal nog wel Gé 7 voudigd moeten worden.  Alles in gepakt en wel vertrokken Edwin en ik naar onze treinreis richting Hong Kong. We hadden geen andere keus en waren verplicht om stoel kaartjes te hebben voor een 18 uur duurende treinreis. Kijk achttien uur is kut, een stoel is nog kutter maar toen we instapten was het gewoon een hel. Iedereen kent die films waarbij allemaal Chinezen zitten te roken en te roggellen in de cabine maar dit was niet alles. Edwin en ik hadden zelfs zoveel geluk dat het banken waren en geen stoelen. We zaten namelijk nu met zijn 3en arm in arm tegenover 3 andere Chinezen met een Chinese indeling qua afstand. Ik zat dus letterlijk met mijn knieën in de nek of gezicht was degene tegenover mij. De reis begon het was nu gewoon een kwestie van verstand op nul zitten en hopen dat de tijd voorbij vliegt. Aangekomen in Guangzhou voor een stop waren we blij dat we heerlijk vrij konden rondlopen en genieten van Het benen strekken. We liepen er beide bij alsof we een hele zware nacht hadden gehad en of we gebukt hadden tijdens het douchen in de gevangenis. We hadden de volgende trein genomen naar Hong Kong deze was wel luxe en konden heerlijk zitten.
23: aangekomen bij ons hostel schrokken ik er als een gek van hoeveel Indiërs er hier rondliepen. Het leek wel hoogkatrijne in de avond uren ook een plek waar je liever niet komt. Nou wij hadden dit nu dus bij ons hostel we zouden het hier nu 3 dagen moeten overleven en dat gaat ons lukken ook. Nadat we de kamer verkend hadden waar niet veel tijd voor nodig was omdat ik net mijn beschaafde kontje kon keren. Douchen moest je doen door op de wc te zitten want staan dat ging niet. We zijn bij de skyline wezen kijken want daar staan ze tenslotte bekend om. Nou alle verwachtingen klopte dan ook dit was mooier als Shanghai. Hierna zijn we maar even een kroegje ingedoken om tijdens een voetbalwedstrijd heerlijk onze biertjes te nuttigen. We kwamen er ook meteen achter dat Hong Kong een stad van rijke en heel veel luxe is maar ook 24 uur lang leeft.  Er rijden dan ook regelmatig super dikke wagens maar er staan ook rijen voor al de dure merken die je maar kan bedenken. Mensen staan hier soms gewoon een uur te wachten voordat ze eindelijk de Chanel winkel binnen mogen. Het was tijd om te gaan slapen want morgen hadden we weer een super vette dag voor de boeg.
24: laat bed uit en moeten de kamer uit. We hebben een nieuwe  kamer gekregen deze was nog kleiner en had geen ramen maar was wel duurder. Vandaag met de Ferry naar Macau de boot was super vet heb alleen lang geslapen. Aangekomen in Macau was het echt een super vette stad hele mooie gebouwen met favoriete als de lisboa de galaxy die zijn ontzettend groot. Maar ook echt super vet van buiten dat uiterlijk is niet te evenaren. En niet te vergeten de Venetian dit is mijn absolute favoriet als het gaat om casino en de binnenkant. Dit is dan ook het grootste casino in de wereld het gebouw laten bouwen was 2,4 biljoen dollar. Binnen in het gebouw zit het 2de grootste Venetië in de wereld. Je kon hier met een gondel gewoon door het hotel varen op de 3de verdieping. Ik heb mijn best gedaan om wat te winnen maar dat is me dan natuurlijk ook niet gegund. Maar voor alle kunstliefhebbers onder ons de plafonds zijn in dit gebouw zo ontzettend mooi. Alles is tot in het detail bewerkt en als je langs de grachten loopt heb je ook het gevoel alsof je in de echte buiten lucht loopt. De tijd was gekomen en genoeg geld gespendeerd om weer naar onze kamer terug te gaan. We moesten dan ook weer een uur in de Ferry zitten om in Hong Kong ons bedje op te zoeken.
25: De dag dat we lekker uitgeslapen hadden en daarna maar is de stad in naar Hong Kong Island. Het is vandaag de dag dat we een berg gingen beklimmen met een ouderwetse tram. Iedereen zat in de tram maar Edwin en ik moesten staan, onderweg kwamen we er achter waarom wij moesten staan. De tram ging namelijk zo ontzettend stijl de berg op dat is maar op 1 manier te beschrijven. Vasthouden en niet meer loslaten en zorgen dat je voeten geklemd Stonden anders kon je mooi hangen het was haast verticaal. Boven aangekomen sta je op een berg dat de hoogte heeft van gebouwen met 88 verdiepingen . We hadden vanaf hier dan ook een uitzocht over de stad dat niet te beschrijven is. Dit was dan ook het moment dat ik kon bevestigen dat Hong Kong een super vette stad is. Na het bekijken van de stad was het tijd in terug te gaan met de tram voor wat eten. Maar er stond een rij dat was niet normaal met wel 1,5 uur wachttijd. Na al die hamburgers van de Mac van de laatste tijd vonden we het tijd voor wat beweging het werd Ricky Bilbao tijd. Lopend/ rennend hadden we dan ook binnen no Time de berg afgelegd en ons eigen gemaakt. Beneden aangekomen gingen we lekker wat eten en drinken hebben aardig wat leuke wedstrijden gezien zoals barca mancity Arsenal en man u en fullham.
26: vandaag was weer een reis dag, het is de dag dat we naar Singapore gingen in daar de stad eens te bekijken en Edwin zijn neef te ontmoeten. Maar in hong kong is het vervoer zo goed geregeld wij stapten namelijk op een treinstations in, hier konden we meteen inchecken voor onze vlucht en onze bagage afgeven. Op het vliegveld konden we zo doorlopen naar onze gate. Zou het naar zo makkelijk in Nederland gaan. Eenmaal aangekomen in Singapore stapten we uit het vliegtuig en voelde wij een heerlijke warmte ons tegemoet komen beter kon gewoon niet. We werden opgehaald door ed Zijn neef en zagen meteen dat de stad er super groen uitzag heel veel palmbomen enzovoort het vakantie gevoel kwam nu Zeker weten naar boven in mij. Eenmaal bij het huis zagen we meteen het heerlijke zwembad en konden niet wachten. We hebben ons beheerst en gingen meteen maar wat drinken in de stad. Je hebt hier heel veel leuke en gezellige kroegjes waar je heerlijk bier kan drinken. Ook zijn we naar een club geweest boven op het dal van 1 van de hogere gebouwen van Singapore. Vanaf het dak kon je dan ook alle schepen voor de kut zien liggen met al hun lampjes was het een zeer fraai gezicht.
27: we hebben lekker uitgeslapen en meteen maar even gebruik gemaakt van het lekkere zwembad. En een heerlijk ontbijtje namelijk pannenkoeken haha beter kan niet we hadden zelfs stroop. Hierna zijn we naar de stad geweest om wat rond te lopen en zagen dan ook meteen super veel Ferrari en lamborginhi voorbij komen. In da avond hadden we whisky party gehouden dit houdt dat we een aantal whisky's geprobeerd hadden maar ook soldaat hadden gemaakt.
28: zoals jullie zien vliegen de dagen voorbij en zie ik mij zelf al weer bijna richting Nederland vertrekken naar de kou. Vandaag was ons plan een hostel of hotel vinden voor onze laatste 3 nachten in Singapore maar zo makkelijk ging dat niet want we waren ook langs Carrefour geweest en daar werden we helemaal blij van al die lekkere kaas die we zagen liggen.  We hadden dan ook meteen maar oude konijnen kaas gekocht en oeh het was harde pikken tijd want dit smaakte echt super lekker.
In de middag gingen we wakeboarden achter een kabelbaan. Dit was super vet maar ook goed voor eindelijk weer een beetje sporten na al dat reizen haha. Hierna gingen we eten bij een foodcourt dit houdt in dat er een super maar dan ook super groot terras was en wij zaten aan tafel 163 en er waren nog meer dus dat Zegt genoeg. Je kon overal eten halen heerlijke kippenpoten en saté stokjes reist enzovoort alles was gewoon erg lekker.
29: vandaag was de verjaardag van Edwin zijn nichtje.  We moesten vandaag nog naar de stad om een kado te kopen voor en de rest als bedankje . Dit werd ook onze eerste nacht buiten het heerlijke leven in de villa. We hadden dachten wij een redelijk hotel gevonden met ook een redelijke prijs. Het mooie in dit hotel was dat je er ook voor een uur kon reserveren. Nu gaan er vast bij een aantal mensen een belletje rinkelen haha nou wij in de avond na de verjaardag naar ons hotel het zal half 12 zijn geweest. We kwamen met de taxi aan en we zagen gewoon niks anders dan hoertjes. Grote hoertjes kleine hoertjes dikke hoertjes dunne hoertjes, je kon het zo gek niet bedenken maar dit was hoertjes paradijs!!! Ed en ik gingen nog even de stad in om beter te kunnen slapen.  Terug op de kamer hebben we eerst samen nog is vanuit het raam zitten bekijken hoeveel klanten ze nou ongeveer meenemen. Maar sommige dat is echt niet normaal die lopen in en uit het hotel met een kerel, die verdienen echt heel veel haha.

Zoals jullie gezien hebben is het een tijd geleden dat ik een blog heb geschreven. Nou hier is er weer 1 helemaal met telefoon gemaakt dus we zullen Ey mankementen zijn.

Mijn volgende avonturen vanaf nu zullen wat vaker gepost worden en allemaal met telefoon gemaakt worden.

Ik hoop dat jullie het luk vonden en mijn avonturen van Thailand zullen volgen.

• 30 December 2011 - 12:12

Je Lieve Mama:

Roy, let eens op je taal, je neefje leest het ook.:)

• 30 December 2011 - 18:03

Tomba: