Pingyin Gaat maar karakters WTF das moeilijk.!! - Reisverslag uit Sjanghai, China van Roy Maarse - WaarBenJij.nu Pingyin Gaat maar karakters WTF das moeilijk.!! - Reisverslag uit Sjanghai, China van Roy Maarse - WaarBenJij.nu

Pingyin Gaat maar karakters WTF das moeilijk.!!

Door: roymaarse

Blijf op de hoogte en volg Roy

15 September 2011 | China, Sjanghai

Beste mensen en lezers.

Ik hoop dat dit verslag mijn vorige kan overtreffen al is er niet heel veel gebeurd sinds de vorige keer alleen heel veel school en heel veel mooi weer. Het is dan ook een tijd geleden dat ik wat van me heb laten horen dus bereid je voor ik brand nu los en de letters zullen van het scherm spatten.

Ik was gebleven bij maandag 5 september mijn eerste dag school en dat was een makkelijke dag ben ik achter gekomen. De opleidingen in Nederland zijn maar makkelijk en hebben we heel veel vrije tijd. Vooral omdat thuis de was word gedaan het eten en ik maar even naar school hoef. Eigenlijk een .Luizen leventje en dat heb ik hier nog niet. Nou ja niet helemaal want mijn verhalen over het Nederlandse Beerpong elftal zullen nog volgen en ook hoe ik me thuis voel tussen de jetset van Shanghai.

Om niet elke dag na te gaan heb ik het nu in 1 keer maar is even over mijn school week de eerste week wel te verstaan. Ons rooster was nu ook bekend en hield in dat dinsdag en donderdagen lange dagen waren deze zijn dan ook tot 3 uur. En woensdag zelfs tot 4 uur jaja lezers Roy wordt slimmer dan hij nu al is haha en helemaal een talen expert want als je Chinees onder de knie krijgt is Frans een makkie. In de eerste week hebben we dan al 30 a 40 woorden geleerd in pinyin en eigenlijk moet ik hiervan ook de karakters weten. En karakters is te vergelijken met een tekening die je nichtje van 1 maakt om jou blij te maken het slaat dus nergens op en er zit totaal geen verband in. Ik hoef ze dan gelukkig ook niet te schrijven alleen te begrijpen hoe moeilijk dat alleen als is. In de eerste week hebben we namelijk iets van 60 nieuwe woorden geleerd en zinnen deze vertaal je dus eerst van Pinyin naar Nederlands en dan van Pinyin naar karakters. Maar dit is niet alles zoals mensen misschien zullen weten doen ze hier aan vier verschillende tonen of noten net hoe je het wil noemen. Aangezien Chinezen zelf geen noten hebben of hele kleine gebruiken ze er maar heel veel op elke woordje in Pinyin. En zoals me vrienden en vriendinnen weten luister ik weinig muziek en hoor ik in brothers al weinig verschil qua noten of ritme moet je nagaan hoe het hier is als een chinees tegen me praat en dan moet ik aan de hand van de tonen opmaken welk woord ze bedoelen. Niet te doen dus haha.

Maar nu genoeg over school en gaan we het over iets hebben waar ik beter in ben. Beerpong ja hoor dames en heren het was weer zover het Koninklijke in mij kwam weer naar boven. In het eerste potje met een Amerikaan moest ik inkomen en zoals ze zeggen over Beerpong je gaat beter gooien als je naar de klote bent haha. Eerste potje was dan ook veel atten waar ik ook steeds beter in wordt en beter tegen kan haha ik begin te leren ZUPEN haha. Maar het 2de potje dat was echt niet normaal Me Maat Kamergenoot en Beerpong vriend Edwin was aan me zijde en waren verplicht om als THE DUTCH BOYS de AUSSIES te verslaan. Mensen ik geef jullie nu even een momentje om te gokken hoe goed ik was …………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….. Ik was niet te stoppen man ik gooide 4 ballen achter elkaar in de bekers en werd dan ook op handen gedragen. De aussies waren nog niet verslagen en gingen ook steeds beter gooien maar al snel hadden Ed en ik de laatste beker van hun bereikt en gooide ik hem dan ook Raak BUYA gewonnen dachten wij.!!! Maar nee hoor we werden genaaid met regels die wij niet kenden maar kan ons het wat drinken wonnen ook wel. Ze noemden het Telkens Redemption tot ze dachten dat ons geluk op was maar dat ging niet op. Nadat we die AUSSIES helemaal naar de klote gegooid hadden gooiden ze de handdoek in de ring en konden Ed en ik andere mensen verslaan.

Ook ging ik nog even met Dart koning Thom van Barneveld en MJ (AKA BJ) nog even potje darten en die ging lekker maar uit eindelijk toch nog verloren. Toen was de avond wel mooi geweest en zijn we maar een keer naar huis gegaan.
Dit was trouwens allemaal op zaterdag 10 september gebeurd de dag van mijn verjaardag. Maar ook de dag dat we naar Shanghai Shenua zijn geweest naar Adoptie clubie en nieuw toevlucht oord voor 5 maanden om toch van het voetbal te kunnen blijven genieten. We verzamelden met zijn allen rond een uur of 6 op mijn kamer om een gebakje te eten en daarna echt et eten en te gaan genieten van de wedstrijd. Aangekomen bij het stadion in onze outfits van het nieuwe clubie wij meteen bierhalen mag je niet met blikjes naar binnen dus wij alles over schenken in kartonnen bekers wat lekker lauw word bij een graad of 25 en dat is sávonds he. Maar jongen jongen wat een stadion utrecht zou er trots op zijn. Het is een stadion waar zo een 33.000 man ik kan en er zat maar iets van 5.000 ofzo heel weinig toeschouwers die wel veel herrie maken en super fanatiek waren. Er werd dan ook volop met vlaggen gezwaaid gezongen en naar de tegenstanders gekeken en uitdagen. Wij gooiden er ook maar wat kreten uit zoals TRAP HEM DOOD. Of Hondenlul enzovoort. Het hele vak zat te kijken hoe wij aan het bier zaten en vooral te lachen als wij begonnen mee te zingen en werden dan ook bekroond tot nieuwe favoriete supporters.

Om nog maar een dag terug te gaan en dat is dan ook vrijdag 9 september. We gingen met Nicky de Denker, Maya (AKA merel), Partyboy Ed en Thom met zijn hoofd naar Bar Rouge. Wij hadden niks over deze bar opgezocht en gingen er maar gewoon heen om te kijken wat het was. Aangekomen bij de bar was het super chic en moesten we entree betalen dit was dan ook meteen 100 Kai (YUAN) maar wij wouden het zien en gingen naar binnen. Wat een vette house draaiden ze daar brothers kan er een puntje aan zuigen. Wij liepen een rondje en kwamen erachter dat het op een dak van een gebouw was aan de BUND ( dit is de plek waar je uitzicht hebt en het hartje van Shanghai) het werd tijd voor een drankje maar daar schrokken we van een Biertje was 6 euro dronken worden werd het niet. Het werd een avondje wijs doen en mensen kijken. Er liepen hier Modellen rond rijke russen en chinezen maar ook mannen die 3 vrouwen hadden waarvoor ze betaalden. Op een gegeven moment stond een grote kale blanke Engelsman of rus een Mega sigaar te roken. Maar dit was niet alles hij werd helemaal kapot geschuurd gekust en verwend door 3 van die vrouwtjes haha maar dit bleek heel normaal. Op het einde pakte hij dan ook een pak geld ik weet niet waar hij het verstopt had ik zou een koffer moeten hebben om het te kunnen dragen echt Bizar. Maar ik heb me goed kunnen houden tussen deze mensen en werd me dan ook regelmatig gevraagd wat ik nou deed in Shanghai ik ben ondertussen alles al geweest. Maar iemand nog vette tips over beroepen laat het me dan weten haha!!
Terug op de kamer had ik nog wat bier nodig en ben dan ook volgas aan de Tsingtao gegaan van 660 ml voor 0,35 cent. Lekker goedkoop kort dus haha.

Maandag een vrije dag een dag dat we naar de stad gingen en heb dan ook een t-shirt gekocht. Maar ik heb nog nooit zoveel Gucci D en G gezien ze hebben hier alleen maar dikke winkels die dan ook goed geprijsd zijn.

Dinsdag 13 september mijn 2de week school. Wat een hel ik zit nu al op de 80 a 100 woorden en word tijd dat ik nu meer ga doen dan alleen sporten en elke avond tsingtao drinken. Och wat smaakt dit bier lekker en het wordt dan ook dik afkikken in Nederland. Ook ben ik vandaag bij een hotel wezen kijken voor mijn ouders en daphne en BABEL EN FAT JOE ( AKA BOLLE) en heb een hele mooie gezien waar je heerlijk kunt zwemmen en eten. Dit eten is dan ook speciaal want het restaurant draait rondjes en je kan dan ook de hele stad zien super vet dus.

Nou ik hoop dat jullie hem leuk vonden deze is wat serieuzer de volgende wordt beter en veel leuker haha.

Groeten en jullie zien de volgende wel verschijnen.

  • 15 September 2011 - 16:10

    Lucas:

    Zo te zien gaat het allemaal prima daar! Las op Facebook dat Daphne ook je kant op komt, dus het wordt alleen nog maar mooier! Have fun!

    Latah! Oftewel Ni Hao!

  • 16 September 2011 - 06:57

    Gilles:

    beroepen?? doe gewoon alsof je duits bent dat werkt toch altijd? zuipse daaro zullen wij ook ongetwijfeld doen!


  • 16 September 2011 - 17:49

    Je Lieve Mama:

    OW, als het hotel niet goed is

  • 17 September 2011 - 16:21

    Daphne:

    Met je moeder eens, oh wee als dat hotel niks is! En waarom worden wij niet in hoofdletters geschreven? Haha. Have fun daar dronkenlapje! Kus!

  • 18 September 2011 - 07:46

    Simone:

    Roy, je stukken zijn zwaar vermakelijk! Op de foto's straal je, je kan duidelijk zien dat je daar wel op je plaats bent. Knap hoe je daar je kont weet in te draaien!! Respect!
    Have veel fun, en vet dat je meisje en je ouders komen hé!

  • 18 September 2011 - 08:04

    El Capino:

    maaarse zo te zien gaat het goed daar maar ff ter zaken je chick zat gister gewoon aan het water he HAHA jonge als je thuis komt is ze egt helemaal afgetraind haha hee nog het beste he julie en ik spreek je laterrzz

  • 23 September 2011 - 17:54

    Jos:

    wens je een prettige vakantie,komt wel goed ,goed gesprek met je moeder gehad !!
    ben heel benieuwd naar dat bier .!1
    Stuur een paar dozen /kraten onder rembours naar de zaak.

    groetjes jos

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: China, Sjanghai

Roy

Reizen

Actief sinds 22 Aug. 2011
Verslag gelezen: 401
Totaal aantal bezoekers 26357

Voorgaande reizen:

08 Augustus 2013 - 06 November 2013

Rondreis in oost en west Amerika

26 Augustus 2011 - 17 Januari 2012

Studeren in Shanghai

Landen bezocht: