Finnaly Shanghai. - Reisverslag uit Sjanghai, China van Roy Maarse - WaarBenJij.nu Finnaly Shanghai. - Reisverslag uit Sjanghai, China van Roy Maarse - WaarBenJij.nu

Finnaly Shanghai.

Door: roymaarse

Blijf op de hoogte en volg Roy

28 Augustus 2011 | China, Sjanghai

Ni hao allemaal, (jaja eerste woordjes al in het vliegtuig geleerd)

Na een moeilijk afscheid van mijn moeder en Daphne kwam ik Edwin tegen bij de gate met zijn ouders. Nadat Edwin ook afscheid had genomen begon het makkelijke werk inchecken winkelen en op je kont zitten. In london waren we zo en kwamen we erachter dat het gigantisch groot was dus moeilijk helemaal te zien in maar een uur. De vlucht naar Shanghai was zwaar en vermoeiend slapen kon niet want zat in het midden van 2 mannen terwijl ik gewend ben tussen eigen familie te zitten en dus meer ruimte kan innemen.

Maar eindelijk aangekomen in Shanghai wat ook weer immens groot was maar wel leuk want nu waren we eindelijk in Shanghai waar het lange verblijf zal zijn. Ik had meteen maar gepind en de taxi genomen naar de campus wat zeer moeilijk uitleggen was aangezien meneer geen woord Engels sprak.

Mijn eerste blikken van Shanghai was dan ook heel veel flats en aircos en bouwwerken waar nog volop de gang inzit. Niet heel spectaculair wat ik eigenlijk wel verwachte. Maar het werd wel duidelijk hoe groot de stad was want we reden gemiddeld 80 door de stad en toch nog 45 minuten bezig zijn om de campus te bereiken.

Eenmaal aangekomen werden we naar onze kamer gebracht en opende wij de deur en tering wat was dit een kleine kamer haha. Knus zal het zeker worden met zijn 2en. Ook de spiegel en douche zijn op pikhoogte gemaakt terwijl de mensen hier helemaal niet zo klein zijn en ook niet raar opkijken van mijn gedaante. Alleen maar beter dus ook geen foto’s.

Ed en ik gingen maar boodschappen doen en spullen kopen komen we terug heeft die gek de sleutel in de deur laten zitten staat de deur wagenwijd open met een briefje volgende keer wel slim als jullie de deur dichtdoen en de sleutel meenemen. Gelukkig was er niks meegenomen en kon ik dus gewoon lekker op mijn laptop.

Owja en die mensen zijn hier wel heel vies, vandaag een kerel gezien die pist op de grond en gaat er daarna lekker met zijn voeten in staan s=terwijl hij op een randje gaat zitten. Maar het rochelen valt tot nu toe wel mee.

Nou ik ben gister maar de eerste avond met iedereen op stap geweest eerst was het even zoeken naar een tent die nog open was en druk pas en die hadden we nu gevonden M2 genaamd. Dit is een club midden in een overdekt winkel centrum en zag er luxe en wel vet uit. Alleen die chinezen zijn gek als ze gaan zuipen dan gaan ze met geld gooien voor vrouwen en drank. Regelmatig wordt er dan ook iemand kort afgevoerd.

Nou dit was het wel jullie horen binnenkort meer.

Groeten Roy

• 28 Augustus 2011 - 08:24

Je Lieve Mama:

We komen niet meer, als iedereen een beetje gaat zitten sassen, zal lekker stinken.Wat drinken ze daar.

• 28 Augustus 2011 - 10:06

Roy Maarse:

weet niet maar soms stinkt het hier inderdaad wel heel erg. het is wel zo dat kinderen onder de 5 jaar gewoon op straat mogen schijten

• 28 Augustus 2011 - 10:10

Martin Hoogendoorn:

wat een mazzelaar ben jij, elke dag lekker chinees eten.

• 28 Augustus 2011 - 10:31

Edwin :

Heey maarse! goed om te lezen dat je veilig bent aangekomen!!
    Ben benieuwd naar je avonturen.
    veel plezier!

• 28 Augustus 2011 - 10:56

Lucas (Bodyguard):

Jo Babi!

Zo te zien heb je je draai al snel gevonden. Ben benieuwd welke speciale chinese gerechten je daar tegenkomt. Als je terugkomt verwacht ik een exclusieve rijsttafel!

Succes!

Gr. Lucas

• 28 Augustus 2011 - 12:32

Ben :

Ik wil op de hoogte blijven, dus gewoon door schrijven.. Een boek uitbrengen is de eerste winst!!!!

Suuk6

• 28 Augustus 2011 - 13:31

Kip:

Goed verhaal! wanneer gaat de kroniek verder :+

• 28 Augustus 2011 - 14:34

Roel:

hey maarse

leuk te lezen dat je je draai al heb gevonden veel plezier!

• 28 Augustus 2011 - 15:43

Patrick Balk:

Hahah koning verhaal kerel!!

Ik ben er nu al een weekje en ben nog steeds niet uitgekeken! Je gaat een nice tijd tegemoet en maak je geen zorgen om die gekke Chinezen ;). Na een tijdje ben je er wel aan gewend haha.

Spreek je snel ouwe. Niet teveel chick hosselen hej Player!

• 29 Augustus 2011 - 19:22

Je Lieve Zusjee:

Heey Broertjee!
    Je hebt nu alweer leuke verhalen en je bent er net! Hallo, ook zwaar afscheid van je zusje toch?

Nou Broertje, geniet er van en hou ons op de hoogte ben nu al benieuwd naar het volgende verhaal!:D

Kuss van je lieve Zuss

• 14 September 2011 - 20:12

Cleta:

hallo roy.
    gaat het goed daar.we lezen niets meer over jou. Je mag het gewoon in het nederlands doen.beetje laat maar nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag .heb je daar vast goed gevierd... gr uit de mooiste straat van werkhoven!!!!